رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه استفاده از کنجاله تخم پنبه، کنجاله کلزا و پودر گوشت سالم به عنوان خوراک طیور باعث کاهش تولید و افت کیفیت تخم مرغ خواهند شد ولی سلامت محصول را تحت تاثیر قرار نمی دهد، گفت: اگر پودر گوشت استفاده شده آلوده باشد ممکن است منجر به بروز سالمونلا شود.

 

ناصر نبی پور در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که گفته می شود به علت کمبود خوراک دام و طیور، واحدهای مرغداری کنجاله تخم پنبه و پودر گوشت به مرغ ها خود می دهند و آیا این اقلام سلامت محصول تولید شده یعنی تخم مرغ را تحت تاثیر قرار نمی دهد، گفت: کنجاله تخم پنبه بسیار کمیاب است. استفاده از آن برای مرغ مشکلی ایجاد نمی کند ولی مدت زمان ماندگاری تخم مرغ کاهش می یابد. پودر گوشت هم اگر سالم باشد، مشکلی ندارد ولی اگر آلوده باشد ممکن است منجر به بروز سالمونلا شود و در نهایت مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: کنجاله تخم پنبه، کنجاله کلزا و پودر گوشت سالم تنها باعث کاهش تولید و افت کیفیت محصول نهایی خواهند شد ولی سلامت محصول نهایی را تحت تاثیر قرار نمی دهند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان بررسی سلامت پودر گوشت وجود دارد یا خیر، گفت: معمولا باقی مانده  لاشه های مرغ در کشتارگاه ها تبدیل به پودر می شود و تحویل واحدها مرغداری داده می شوند یعنی زمانی برای آزمایش وجود ندارد و باید سریعا تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه مرغداران مجبور به استفاده از پودر گوشت برای سیرکردن مرغ های خود هستند، گفت: مسئولان باید به این موضوعات توجه کنند و هرچه سریعتر نسبت به تامین نهاده های مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *