مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: طرح فراگیر آجر به آجر به منظور احداث و تجهیز مدارس، زمینه مشارکت همه جامعه را در امر خیر مدرسه‌سازی فراهم می‌کند.

امیر غفوری نژاد روز دوشنبه با اعلام این خبرافزود: این طرح یکی از طرح‌های تحولی و اثربخش در حوزه ارتقای مشارکت خیران مدرسه ساز و زمینه ای برای همکاری مردم در امر مدرسه سازی است.

وی تصریح کرد: خیران مدرسه ساز در سال‌های اخیر با ورود به عرصه مشارکت در احداث فضاهای آموزشی و ایجاد مدارس ایمن و مجهز برای آینده‌سازان کشور سهم بسزایی داشته‌اند این در حالیست که بدون کمک این افراد با مشکلات فراوانی رو به رو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: کمک‌های خرد خیران و مردم می‌تواند در ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد و ما باید بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز کشور برای ساخت مدارس تعهد شد که از این میزان سهم استان لرستان  حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از احداث ۲۹ مدرسه با ۹۳ کلاس درس در شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این آموزشگاهها با اعتبار بیش از ۳۸ میلیارد تومان در دست اقدام است.

غفوری نژاد افزود: بیش از ۱۷ میلیارد تومان از این اعتبارات را خیران در قالب ۴۸ کلاس درس متقبل شده اند که امید است بتوان با تلاش بیشتر تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را مهرماه امسال تحویل دانش آموزان پلدختر داد.

وی تصریح کرد: مجموعه نوسازی مدارس استان در راستای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس طی پنج سال اخیر گام‌های مؤثری در استان به ویژه در شهرستان پلدختر برداشته است.

غفوری نژاد با گرامیداشت یاد و خاطره محمدرضا حافظی رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور افزود: این خیر نیک اندیش  حدود ۲۰ سال در این سمت با تلاش‌های فراوان، خیران زیادی را در سراسر کشور به سمت مدرسه سازی سوق داد و با احداث مدارس زیادی منشا خیر و برکات فراوانی شد.

وی یادآور شد: مدارس پلدختر که در جریان سیل فروردین ماه سال ۹۸ دچار آسیب و خسارات زیادی شد با مساعدت و کمک خیران در مهر ماه سال گذشته تحویل دانش آموزان این شهرستان شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان افزود: ۶۲ فضای آموزشی با کمک خیران در سراسر استان در حال احداث است که از این تعداد ۳۷ پروژه از اعتبارات ملی و استانی تعریف شده و حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غفوری نژاد گفت: سیستم گرمایشی ۸۲ فضای آموزشی در قالب ۴۳۹ کلاس درس با اعتبار بیش از ۳۳ میلیارد تومان در استان استاندارد سازی شده که از این مبلغ بیش از ۷۰ درصد متعلق به شهرستان پلدختر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *