گروه استان‌ها ـ استاندار گلستان گفت: کارخانه ریسندگی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان علی آبادکتول کلنگ‌زنی می‌شود که احداث این کارخانه در رونق کشت پنبه بسیار موثر خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بخش کشاورزی موتور محرکه اقتصاد گلستان است که در صورت ایجاد صنایع وابسته به آن می‌تواند ارزش افزوده محصولات و اقتصاد استان را متحول کند.

وی با بیان اینکه گلستان در تأمین امنیت غذایی کشور نقش موثری دارد، گفت: خرید تضمینی گندم در استان از 550 هزار تن با قیمت یکهزار و 600 تومان در سال گذشته به 850 هزار تن با قیمت 2 هزار و 600 تومان رسید.

استاندار گلستان افزود: امسال در مجموع دو هزار و 500 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و کلزا به کشاورزان پرداخت شده است.

وی یکی از مشکلات استان را خام فروشی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این موضوع خسارات زیادی را به استان وارد کرده است و باید کاری کنیم که محصول نهایی از استان خارج شود. ایجاد منطقه آزاد می‌تواند به فروش محصولات کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی در استان کمک کند.

حق شناس بیان داشت: حجم صنایع تبدیلی ما از 2 میلیون تن به 5 میلیون تن رسیده است که جای افزایش بیشتر نیز دارد.

وی با تأکید بر احیای دوباره پنبه در استان گفت: با توجه به اینکه گلستان استان طلای سفید نام دارد، اما کشت پنبه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است که در همین راستا در هفته دولت سال جاری کارخانه ریسندگی با سرمایه گذاری 300 میلیارد تومان در شهرستان علی آبادکتول کلنگ‌زنی خواهد شد که احداث این کارخانه در رونق کشت پنبه بسیار موثر خواهد بود.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید صنعت را به محصول وصل کنیم، افزود: استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد و دوباره به روزهای اوج کشت و تولید این محصول برگردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *