افزایش ۷۰ درصدی قیمت کاغذ تیشو که ماده اولیه تولید محصولات سلولزی از جمله دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی و پوشک به شمار می‌رود؛ موجب تعطیلی کارخانه‌های متعددی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، افزایش قیمت کاغذ تیشو مواد اولیه شرکت‌های تولید محصولات سلولزی از جمله دستمال کاغذی و محصولات بهداشتی و پوشک به شمار می‌رود.

کاغذ تیشو پیشتر از سوی چند شرکت اروپایی و چین وارد کشور می‌شد که با دستیابی متخصصان کشورمان به دانش تولید کاغذ تیشو هم اکنون کشورمان در این نوع مواد اولیه به خودکفایی رسیده است.

اما چندی است که قیمت این ماده اولیه افزایش ۷۰ درصدی داشته و این افزایش قیمت موجب شده است بسیاری از کارخانه‌های خُرد و کوچک از گردونه تولید خارج و به تعطیلی کشانده شوند.

علت این مشکل از زمانی شروع شد که کاغذ تیشو افزایش قیمت پیدا کرد؛ اما قیمت محصولات سلولزی افزایش نیافت و نامتوازن بودن قیمت مواد اولیه و محصول نهایی، موجب ایجاد بحران جدی در صنایع سلولزی شد.

شرکت “های کلین” در شهرک صنعتی شکوهیه قم یکی از واحد‌های بزرگ تولید محصولات سلولزی در کشور است که این روزها با چنین مشکلی دست به گریبان است.

آقای معینی مدیرعامل این واحد صنعتی می‌گوید: این کارخانه ظرفیت خود را به کمتر از ۱۵ درصد کاهش داده و بسیاری از خط‌های تولید این کارخانه تعطیل شده است.

وی می‌افزاید: اگر این روند ادامه داشته باشد و اقدامی برای حل این مشکل انجام نشود، به زودی این کارخانه با ۲۰۰ کارگر تعطیل خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *