ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به افزایش میزان صادرات غیر نفتی استان گفت: میزان صادرات غیر نفتی در خوزستان از ۳.۸ میلیارد دلار در سال ١٣٩٩ به ۶.۸ میلیارد دلار در سال ١۴٠٠ افزایش پیدا کرد که نشان از افزایش ۷۵ درصدی صادرات در یک سال گذشته دارد.

امروز دهم اردیبهشت‌ماه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان و تجلیل از صادرکنندگان نمونه به ریاست صادق خلیلیان استاندار خوزستان و با حضور آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و صادرکنندگان غیر نفتی نمونه استان در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان برگزار شد.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: در ۲ پایانه صادراتی چذابه و شلمچه مشکلاتی وجود داشت که بخشی از آن برطرف و برای بخشی دیگر نیز کارگروهی ایجاد شد که تا هفته آینده مشکلات این ٢ پایانه برطرف شود.

وی افرود: با اقدامات خوبی که در سال گذشته در بخش تولید انجام شد توانسته‌ایم افزایش تولید خوبی داشته باشیم که منجر به افزایش صادرات در خوزستان نیز شد.

خلیلیان به اشاره به افزایش میزان صادرات غیر نفتی خوزستان گفت: میزان صادرات غیر نفتی استان از ۳.۸میلیارد دلار در سال ١٣٩٩ به ۶.۸میلیارد دلار در سال ١۴٠٠ افزایش پیدا کرد که نشان از افزایش ٧۵ درصدی صادرات در یک سال گذشته دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، وی با بیان اینکه افزایش صادرات برای کشور با توجه به شرایط تحریم بسیار مهم است، افزود: در این راستا از ١٣ صادر کننده نمونه استان تقدیر شد و از خدمات شایانی که در این زمینه انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صادرات را باید به عنوان یک هدف دنبال کنیم، تصریح کرد: هدف قرار دادن توسعه صادرات سیاست اصلی دولت است که بر مجهز شدن و ساماندهی جهت افزایش صادرات پایانه‌ها تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: این صادرات بدون کمک صادرکنندگان و تولید کنندگان افزایش پیدا نمی‌کرد و با همت و تلاش این ٢ بخش صادرات افزایش پیدا کرده که از تولیدکننده‌های نمونه نیز در جلسات آینده تقدیر به عمل خواهد آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *