رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در یازده ماهه امسال 39 میلیارد دلار صادرات و حدود 40 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم.
امسال 39 میلیارد دلار صادرات و 40 میلیارد دلار واردات داشتیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی میراشرفی امروز در یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر تجارت در کشور تسهیل شود، می‌توان سهم بیشتری در تجارت دنیا داشت. این در حالی است که قرن فعلی قرن آسیاست و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران هیچ‌گاه نقشه تجاری نداشته در حالی که کشورهایی که به آبهای آزاد راه دارند، امکان بالقوه‌ای در بهره از تجارت خارجی دارند.

وی اظهار داشت: در یازده ماهه ابتدای امسال 39 میلیارد دلار صادرات و حدود 40 میلیارد دلار واردات داشته‌ایم، این در حالی است که تنها کشوری که دو کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب در آن قطع می‌شود ایران است و باید از این موقعیت به نفع تجارت خارجی کشور استفاده شود.

میراشرفی اظهار داشت: بیش از 150 میلیون تن صادرات در یازده ماهه ابتدای امسال انجام شده، در حالی که سخت‌ترین شرایط را برای صادرات کالا داریم و به عبارتی شرایط فوق حاد است.

* در موضوع ذرت‌های آلوده 4 سازمان همزمان اعمال نظر می‌کنند

میراشرفی در رابطه با ذرت‌های آلوده گفت: در دنیا هر امر واحد یک مرجع واحد دارد و اگر بحث سلامت در کشور دنبال می‌شود، باید یک مرجع واحد آن را بررسی کند، در حالی که در حوزه ذرت‌های آلوده چهار سازمان اعمال نظر می‌کنند که بعضا اختلاف‌نظر هم دارند.

وی همچنین بیان داشت:‌ تعدد قوانین و مقررات معضل اصلی تجارت محسوب می‌شود ضمن اینکه اتوماسیون نیز باید انجام شود زیرا جعل در زمان کاغذبازی رخ می‌دهد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: گمرک تحت بدترین آماج حمایت از سوی وب‌سایت‌ها قرار گرفته، مبنی بر اینکه چرا به دنبال واردات خودروهای لوکس و کالاهای غیرضروری است، در حالی که ما به دنبال این هستیم که اگر حقوق مکتسبه‌ای ایجاد شده و کالایی ثبت سفارش شده، مسیر طبیعی خود را طی کند، در حالی که واردکننده گناهی ندارد که وقتی کالا به گمرک رسیده، اولویت ثبت سفارش اگر 2 بوده به 4 تغییر یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *