قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیوند بخش صنعت و کشاورزی در قالب زنجیره‌های ارزش پنبه بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند کشور را در تولید پنبه به خودکفایی برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مراسم رونمایی تمبر دومین همایش ملی روز جهانی پنبه به همراه نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکاسی با موضوع «پنبه طلای سفید» با حضور عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم، عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: دو سال پیش یک نشست با بخش صنعت و کارخانجات نساجی شهرستان کاشمر داشتیم و تفاهم نامه‌ای را برای محصول مهم پنبه منعقد کردیم که ارزش افزوده بالایی دارد.

وی افزود: این محصول در دنیا بسیار حائز اهمیت است و یک روز را برای بزرگداشت آن در نظر گرفته‌اند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: دومین همایش ملی روز جهانی پنبه در روز ۱۶ مهر سال ۹۹ برگزار شد اما به دلیل کرونا امکان برگزاری نمایشگاه فراهم نشد و امسال هم مراسم محدود به تمبر یادبود و نمایشگاه خواهد بود.

وی در رابطه با تولید پنبه در کشور خاطرنشان کرد: تولید و عملکرد پنبه در کشور، رشد خوبی داشته و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم این در حالی است که در سال‌های گذشته حدود ۵۰ درصد از نیاز پنبه کشور در داخل تولید می‌شده است.

کشاورز، ابراز امیدواری کرد: با طرح‌های ارائه شده و حمایت‌های بخش کشاورزی و صنعت، خودکفایی پنبه در بخش کشاورزی و رونق صنعت نساجی و سایر صنایع حاصل شود.

وی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل زنجیره ارزش از پنبه تا صنعت نساجی، افزود: شرکت‌های هلدینگ بسیار خوبی برای پنبه ایجاد شدند و زنجیره ارزش پنبه با مشارکت تعاونی پنبه‌کاران کشور، بخش صنعت و بخش نساجی در حال تکمیل است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: زیربنای ایجاد زنجیره برای پنبه در صنعت وجود دارد و تنها باید صنایعی که تاکنون از الیاف مصنوعی استفاده می‌کردند رویه خود را به استفاده از پنبه تغییر دهند.

کشاورز ضمن تشکر از بخش صنعت به خاطر حمایت از بخش کشاورزی گفت: امسال چهارمین سالی است که دغدغه‌ای برای خرید پنبه در کشور نداریم و بخش صنعت در تدارک کمباین هم به کشاورزان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه موافق تشکیل شورای عالی صنعت نساجی هستم، عنوان کرد: در کلیه محصولات اگر نقش تولید کشاورزی را با بخش‌های پس از تولید پیوند بزنیم هم منافع کشاورزان را برآورده کرده‌ایم و صنایع بالادستی منتفع خواهند شد، بنابراین تشکیل این نوع شوراها برای پیوند بخش کشاورزی و صنعت بسیار ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *