شیراز- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی استهبان استان فارس اعلام کرد:‌برداشت پنبه از ۴۱۱ هکتار از مزارع خیر این شهرستان آغاز شده است.

مهدی اعیان منش که سخنانش را روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان درج کرده افزود:‌کشت پنبه به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی از دیر باز در استهبان رواج دارد و بیشترین سطح کشت در منطقه خیر استهبان انجام می شود که بیش از ۹۰ درصد کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:‌ متوسط عملکرد پنبه در استهبان سه تن در هکتار است و پیش بینی می شود بیش از یک هزار و ۲۳۳ تن پنبه در این منطقه برداشت شود که تا نیمه اول آذرماه برداشت ادامه دارد.

اعیان منش اظهار داشت: وش پنبه برداشتی در استهبان از باکیفیت ترین وش های تولیدی استان فارس است ولی با این حال هنوز هیچ گونه کارخانه پنبه پاک کنی در استهبان راه اندازی نشده که در صورت راه اندازی علاوه بر اشتغال چندین نفر، کشاورزان می توانند پنبه خود را با ارزش افزوده بیشتری به فروش برسانند.
مدیرجهاد کشاورزی استهبان گفت: ارقام بذر مصرفی در کشت پنبه شامل گلستان و بختگان است که کشاورزان از رقم گلستان به دلیل مقاومت به شوری و کوتاه شدن زمان زراعت همچنین مقاومت در برابر آفات نسبت به ارقام دیگر استقبال بیشتری می کنند.

وی اضافه کرد: پنبه برداشت شده از مزارع خیر استهبان به کارخانه های قم، شیراز و اصفهان حمل می شود.

استهبان از شهرستان های شرقی فارس است و فاصله آن با شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *