پنبه‌ها از هر الیاف طبیعی دیگر، نرم‌تر و با پوست مهربان‌تر هستند.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، مزایای زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی پنبه که قرن‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار قابل‌ توجه هستند؛ مانند فواید زیاد که پنبه برای نوزادان و کودکان خردسال دارد.

بهترین لباس کودک پنبه است

در هر سنی که باشید، پنبه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؛ اما برای نوزادان و کودکان خردسال، پنبه به‌خصوص از نوع دوستدار طبیعت (ارگانیک) دارای مزایای زیادی است.

در هفتاد سال گذشته، نخستین پارچه‌ای که پوست حساس میلیون‌ها کودک در آمریکای شمالی را لمس کرده است، پتوی معروف راه‌راه صورتی و آبی بیمارستان است. جای تعجب نیست که این پتو صد در صد پنبه‌ای باشد! در اغلب فرهنگ‌های دیگر نیز نخستین پوشش نوزاد پس از به دنیا آمدن از جنس پنبه است.

پنبه‌ها از هر الیاف طبیعی دیگری نرم‌تر و با پوست مهربان‌تر هستند و همچنین راحتی و آسایش بیشتری را برای کودک هنگام خواب و زمان بازی فراهم می‌کنند. علاوه بر این، منسوجات پنبه‌ای هر چه بیشتر شسته شوند، نرم‌تر می‌شوند.

پنبه ارگانیک که عاری از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی رشد کرده باشد، بسیار نرم‌تر از انواع دیگر پنبه است.

سعی کنید لوازم خواب و لباس‌های زیر کودک را پنبه‌ای به‌خصوص از نوع سفیدشویی نشده و با رنگ طبیعی انتخاب کنید تا کودک در زمان خواب هیچ ماده شیمیایی را استنشاق نکند. تحقیقات پزشکی نشان داده‌اند میزان ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما، درماتیت و سایر آلرژی‌ها که در اثر تماس به وجود می‌آیند، در کودکانی که در معرض مواد شیمیایی بوده‌اند، بیشتر است.

از آن‌جا که الیاف پنبه طبیعی و رنگ نشده در طول تولید با مواد شیمیایی آسیب ندیده‌اند، لباس‌های دوخته‌شده از پنبه ارگانیک بیشتر از لباس‌های پنبه‌ای با پارچه‌های فراوری‌شده دوام خواهند داشت.

همچنین این پارچه‌ها در برابر کپک، مقاوم هستند و رشد میکروارگانیسم‌ها را متوقف می‌کنند.

با توجه به این‌که تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط‌ زیست موضوعی بسیار مورد توجه است، افراد و شرکت‌های بیشتری برای کاربرد‌های مختلف به محصولات سازگار با محیط‌ زیست روی می‌آورند.

پنبه ارگانیک، همراه با فواید بسیاری که برای نوزادان و کودکان دارد، همچنین یک ماده سازگار با محیط‌ زیست است که همه تلاش خود را برای ایجاد آینده‌ای پایدار برای کودکان انجام می‌دهد.

تولید پنبه معمولی، فرایندی است که آب بسیاری را مصرف می‌کند. گفته می‌شود برای تولید یک بلوز، ۲۷۰۰ لیتر آب نیاز است و از آن‌جا که بیشتر کشت پنبه در مناطق کم آب صورت می‌گیرد، این موضوع تأثیر قابل‌توجه و مضری بر منابع آب و افرادی که برای زندگی به آن آب وابسته هستند، می‌گذارد.

تولید پنبه به روش دوستدار طبیعت، ۹۲٪ آب کمتری نسبت به پنبه معمولی مصرف می‌کند و همچنین از آب باران به شکل مؤثرتری بهره می‌برد. با استفاده نکردن از مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها در طول تولید، آبی که به خاک و رودخانه‌ها بازگردانده می‌شود، تمیزتر و ایمن‌تر است. مزیت مضاعف استفاده نکردن از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی این است که این موضوع برای حیوانات و حشرات نیز مفید است.

کشاورزانی که به کشت پنبه ارگانیک اشتغال دارند، خانواده آنها نیز از استفاده نکردن از مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها سود می‌برند، زیرا به این معناست که در مزرعه یا از راه آب و غذا در معرض سموم قرار نمی‌گیرند. پنبه دوستدار طبیعت، یک موقعیت برد – برد برای همه است.

فواید خرید لباس و ملحفه ساخته شده از پنبه دوستدار طبیعت، بسیار فراتر از محافظت از پوست کودک و راحت بودن آن است. این انتخاب با بهبود سلامت خاک، اکو سیستم و محیط‌ زیست، به کشاورزان برای داشتن زندگی بهتر و پایداری منابع، کمک می‌کند.

شما می‌توانید با حمایت از مشاغل کوچک مربوط به ریسندگی و بافندگی و خرید محصولات پارچه‌ای دستباف و دوستدار طبیعت، به اقتصاد بومی در محل زندگی خود کمک کنید.

منبع: ایندیپندنت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *