تهران – ایرنا – وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقرر شد با توافقات صورت گرفته سطح تبادلات تجاری ایران و قزاقستان طی مدت سه سال به سه میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد عصر دوشنبه در دیدار با سلطانف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان در نشست خبری و در حاشیه مراسم هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری,، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان که در هتل اسپیناس برگزار شد، افزود: اکنون سطح روابط تجاری دو کشور نسبت به روابط سیاسی پایین تر است به طوری که سال گذشته مبادلات تجاری دو کشور ۲۰۰ میلیون دلار بوده و امسال این عدد به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است یعنی سطح تجاری اقتصادی ایران و قزاقستان با سطح روابط سیاسی همخوانی ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حالیکه پیش از این حجم تجارت دو کشور ۲.۵ میلیارد دلار بوده است که امروز کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: توافقنامه هایی که در حوزه استاندارد و گمرک به امضا طرفین دو کشور رسید می تواند بخشی از مسائل و مشکلات تجاری ایران و قزاقستان را رفع و تسهیل کند به خصوص در توافقنامه اوراسیا که می خواستیم از مزایای آن بهره مند شویم که بخشی از ان مشکلات مربوط به این موافقتنامه ها بود که امیدواریم به نتایج خوبی در افزایش سطح تجارت دو کشور دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی در تهران پنج سند همکاری به امضا سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سلطانف معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *