مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان گفت: هسته فناور «زالو فرآورد» مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی موفق به تولید نمونه اولیه محصولات آرایشی بهداشتی از بزاق زالو شد.

 

اکرم‌السادات میرممتاز در تشریح تولید محصولات  آرایشی بهداشتی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان به خبرنگار خبرگزاری آنا در فلاورجان گفت: هسته فناور زالو فرآورد مستقر در مرکز رشد این  واحد دانشگاهی موفق به تولید نمونه اولیه محصولات آرایشی بهداشتی از بزاق زالو شد.

وی افزود: اين هسته فناور که از بهمن سال ۱۳۹۸ تاکنون مشغول فعالیت در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان است، توانست با استخراج بزاق زالو نمونه اوليه محصولاتی مانند کرم ضد‌چروک دور چشم مخصوص پوست خشک، ژل ضد‌چروک دور چشم مخصوص پوست چرب، کرم ضد‌لک مخصوص پوست خشک و ژل ضد‌لک مخصوص پوست چرب را تولید کند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان خاطرنشان کرد: هسته فناور زالوفرآورد مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی تولید اولیه محصولاتی مانند پماد ضد‌‌درد و پماد ضد واریس را در دست اجرا دارد.

این استاد دانشگاه گفت: زالوی مورد نیاز برای استخراج بزاق از هسته فناور زالو‌پروران سهند مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی تأمین شده است.

شکل‌گیری ایده ساخت محصولات آرایشی با بزاق زالو از طب سنتی 

مهنوش فاطمی مدیر هسته فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان «زالوفرآورد» هم بیان کرد: این ایده بر اساس مطالعات طب سنتی و بررسی محصولات آرایشی ارگانیک شکل گرفته است.

وی با بیان امتیاز محصولات این فرآورده افزود: این محصولات می‌تواند هم برای کسانی که دارای پوست خشک هستند و هم برای افرادی که دارای پوست چرب هستند، قابل استفاده باشد.

فاطمی علت این خاصیت را استفاده از ترکیبات آبرسان در محصولات ضد چروک و استفاده از ترکیبات مهار‌کننده تيروزيناز در محصولات ضد‌لک بیان کرد.

این محقق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان مزیت محصولات هسته فناور را نسبت به محصولات مشابه خارجی استفاده نکردن از ترکیبات شیمیایی و استفاده از ترکیبات طبیعی در تولید آنها دانست.

مدیر هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان ابراز امیدواری کرد که پس از اخذ مجوزهای لازم امكان توليد انبوه این محصولات فراهم و علاوه بر فروش در داخل كشور امكان صادرات آن نيز فراهم شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *