زنجان – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی در این استان امسال هشت برابر نسبت به ۲ سال قبل رشد یافته است.

 

ناصر فغفوری روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: طی ۲ سال گذشته تنها یک واحد شوینده در استان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن فعالیت می‌کرد که با ورود واحدهای بزرگ تولیدی به استان این میزان از رشد قابل توجهی برخوردار شد.

وی افزود: هم اکنون علاوه بر تولید شرکت ساینا، با فعالیت شرکت های پاک حیات و گلرنگ در استان، حجم تولید مواد شوینده و محصولات بهداشتی در استان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سالانه افزایش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه با افزایش تولیدات استان توانستیم در حوزه مواد شوینده از استان قزوین که در این زمینه سرآمد بود پیشی بگیریم.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: در حال حاضر استان زنجان جزء پنج استان نخست کشور در تولید مواد شوینده و بهداشتی با کیفیت عالی به شمار می رود.

فغفوری، حضور مجموعه صنعتی گلرنگ را در استان زمینه ساز تحولی در این بخش عنوان کرد و یادآورشد: کلنگ زنی این مجموعه بهمن ماه سال ۹۵ در استان صورت گرفت که هم اکنون سه واحد صنعتی در استان در حال فعالیت بوده و چهار پروژه نیز در دست راه اندازی است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی واحد تولید پودر شوینده گلرنگ تا پایان سال جاری، ظرفیت تولید مواد شوینده در استان به ۳۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *