زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تحقق جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه امکان پذیر نیست.

ناصر فغفوری اظهار کرد: در حال حاضر بزرگ ترین مشکل کارخانه ها و واحدهای این استان در بحث تولید، تامین مواد اولیه وارداتی است که به دلیل فرآیند طولانی تاییدیه های بانک مرکزی با تاخیر انجام می شود.
این مسئول ادامه داد: تحقق جهش تولید بدون داشتن مواد اولیه امکان پذیر نیست. حتی اگر بهترین شرایط ممکن را نیز برای واحدهای تولیدی فراهم کنیم اما مواد اولیه تامین نشود، جهش تولید محقق نخواهد شد.
وی افزود: تامین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای تولیدی با اختلاف زیاد نسبت به سایر مشکلات است و شرایط کنونی کشور الزام می کند که بانک مرکزی، مسیر، قواعد و دستورالعمل های متفاوت در پیش بگیرد. هیچ یک از واحدهای تولیدی از سیستم بانکی، ارز نمی خواهد و انتظار واحدها تسهیل فرآیندها است تا بتوانند از منابع ارزی خود در خارج از کشور به صورت بدون انتقال، ارز وارد کنند تا فعالیت واحدهای تولیدی با توقف مواجه نشود.
فغفوری با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: جهش تولید به قطع، متکی و وابسته به یک قوه نبوده و سران سه قوه، برنامه ریزی لازم برای فعالیت و حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به تحقق جهش تولید را دارند که در این راستا جلسات متعددی علاوه بر حوزه قوه مجریه در استان و سطح کشور جلساتی نیز بر اساس برنامه های سایر قوا در حوزه های مختلف برگزار شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی و انتظارات حوزه اقتصادی استان از سازمان بازرسی برای کمک به عملیاتی کردن جهش تولید و تسهیل فرآیندها در این جلسه مطرح می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *