در شرایطی که قیمت دلار افزایش یافت، شاخص های بورسی در جهان ریزشی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نگرانی معامله‌گران از تشدید منازعات تجاری بین چین و آمریکا و نزدیک شدن به زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شد تا رشد دلار در حاشیه قرار گیرد و شاخص های بورسی در جهان با ریزش مواجه شوند.

در روزی که آمارهای خوب رشد بخش خرده فروشی اقتصاد آمریکا و قطعی شدن کاهش نرخ بهره، نوید روز خوبی را برای بورس ها می‌داد اما بر خلاف انتظارات، فاصله گرفتن آمریکا و چین از میز مذاکره، تشدید اختلافات بین کره جنوبی و ژاپن و تظاهرات هنگ کنگ باعث شد تا شاخص “نیک کی ۲۲۵” ژاپن با ۰.۴ درصد کاهش در سطح ۲۱ هزار و ۴۴۸.۱۸ واحدی بسته شود، شاخص گهانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ۰.۵ درصد کاهش تا ۲۸ هزار و ۴۷۹.۶۰ واحد عقب بنشیند و شاخص “شانگهای کامپوزیت” با ۰.۲ درصد کاهش در سطح ۲۹۳۱.۹۳ واحد بسته شود.

نزول شاخص ها به دیگر مناطق جهان نیز سرایت کرد به گونه ای که شاخص ” فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۶ درصد کاهش به ۷۵۷۷.۲۰ واحد و شاخص “داو جونز اینداستریال اوریج” نیویورک با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷ هزار و ۳۳۵.۶۳ واحد رسیدند.

بهای هر بشکه نفت “وست تگزاس اینتر مدیت” آمریکا با ۶ سنت افزایش به ۵۷.۶۸ دلار در هر بشکه و نفت برنت با ۲۰ سنت افزایش به ۶۴.۵۵ دلار رسید.

در بازار فلزات گران بها قیمت ها نزولی بود به گونه ای که هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۱۴۰۵.۲۱ دلار رسید و هر اونس نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ازای ۱۵.۶ دلار مبادله شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *