گروه استان‌ها- با کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مختلف گلستان، این استان در آستانه موج چهارم بیماری قرار گرفته و نگرانی در خصوص افزایش تعداد بیماران کرونایی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، آمارهای مربوط به شیوع کرونا نشان می‌دهد بیماری بار دیگر در برخی مناطق استان گلستان اوج گرفته است. تغییر وضعیت برخی شهرها از جمله گرگان و علی آبادکتول به همراه بندرگز که مدتهاست شرایط قرمز و نارنجی را تجربه می‌کند، اوضاع نگران‌کننده‌ای در این مناطق به وجود آورده است. کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم علت اصلی اوج گیری بیماری در این مناطق به شمار می‌رود.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 20 هزار و 169 بیمار مبتلا به کرونا در استان گلستان بهبود پیدا کردند و متأسفانه بیش از 2 هزار و 500 نفر جان خود را از  دست دادند.

تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان هم که در هفته‌های گذشته به حدود 300 بیمار رسیده بود در روزهای اخیر به بیش از 430 بیمار رسیده است.

همزمان با خیز دوباره بیماری در برخی از استان‌های کشور، نگرانی از شیوع گسترده بیماری در استان گلستان نیز سبب شده مسئولان بهداشتی بارها درباره این موضوع هشدار دهند و از مردم بخواهند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هادی حق شناس، استاندار گلستان هم ضمن ابراز نگرانی از شیوع موج چهارم بیماری در استان اظهار داشت: اکنون شهرستان‌های گرگان، علی آبادکتول و بندرگز در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان‌های گمیشان، بندر ترکمن، رامیان، مراوه تپه و گالیکش در وضعت آبی و 6 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت سفر به استان گلستان گفت: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا سفر و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان‌های شمالی از جمله گلستان ممنوع است. ضمن اینکه ممنوعیت تردد شبانه برای شهرهای نارنجی و زرد از ساعت 21 تا 3 صبح برقرار است و متخلفان جریمه خواهند شد.

استاندار گلستان افزود: یک نفر از خانواده کارمندان و اصناف به شبکه بهداشت به عنوان سفیر سلامت معرفی خواهد شد تا به نوعی غربالگری و بیماریابی در کنار طرح شهید سلیمانی بهتر انجام شود.

 

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفته در روزهای اخیر شمار بیماران سرپایی کرونا 20 تا 30 درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم از چند روز آینده تعداد بیماران بستری بیشتر شود.

به گفته وی در حال حاضر 432 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 94 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و 32 نفر آنان به ونتیلاتور متصل هستند.

فاضل همچنین افزود: در شبانه‌روز گذشته 3 بیمار بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند اسفند و فروردین بسیار سخت‌تری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: استفاده از ماسک و ماندن در منزل بهترین کاری است که می‌توان در شرایط کنونی برای مقابله با این بیماری انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *