رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه این دانشگاه “بزرگترین پروژه پلاسمادرمانی” کشور را کلید زده است، از آمادگی یک شرکت برای ساخت ایمونوگلوبولین از پلاسما خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ نشست صمیمانه خبرنگاران با ریاست دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) امروز در محل این دانشگاه برگزار شد.

دکتر حسن ابوالقاسمی، در این نشست با بیان اینکه بیماری کرونا نوپدید بود، گفت: این بیماری غافلگیرکننده بود و در بحبوحه زمانی که سیاست‌گذاران بهداشت و درمان جهان اعلام می‌کردند که دوران بیماری واگیر گذشته، بیماری کرونا این تئوری را باطل کرد؛ سپاه پاسداران در این بحران همه توان خود را به میان آورد، نخستین و مهم‌ترین بیمارستان کشور که درگیر این بیماری شد، بیمارستان بقیه‌الله بود.

وی ادامه داد: حتی بخش اطفال ما در پیک کرونا در اختیار درمان بیماران کرونایی قرار گرفت و نیمی از ظرفیت تخت‌های ما در اختیار بیماران آزاد و نیمی دیگر در اختیار بیماران نیروهای مسلح قرار گرفت و بزرگترین پروژه درمان که پلاسما‌درمانی بود را ما کلید زدیم؛ امروز بخشی از بیمارستان در اختیار بیماران کرونا قرار دارد و سایر بخش‌ها، تمیزند و بیماران سرویس عادی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما بزرگترین دانشگاه از نظر تعداد پروژه‌های کووید19 هستیم؛ حدود 60 مقاله در ژورنال‌های معتبر توسط اعضای علمی دانشگاه بقیه‌الله به چاپ رسیده است؛ این پژوهش‌ها فرصت مناسبی فراهم آورد که دانشجویان ما وارد تحقیقات کرونا شوند؛ ما می‌توانیم از پلاسما، ایمونوگلوبولین بسازیم و الان یک شرکت منتظر اهدای پلاسماست که به IVIG تبدیل شود.

ابوالقاسمی یادآور شد: پرستاران در کنار پزشکان قرار داشتند و خبرنگاران نیز در بالا بردن سواد سلامت مردم و آمادگی مردم برای پیشگیری و درمان بیماری نقش بسزایی داشته‌اند، هیچ بحرانی از زمان جنگ تا‌کنون را تجربه نکرده بودم که بیمارستان‌ها تا این حد آمادگی داشته باشند، به طوری که پرسنل درمان در محیطی فعال بودند که ممکن بود هر آن به بیماری مبتلا شوند و در این مسیر سه شهید تقدیم کردیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *