تیم تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی در جریان دیدار از موسسه ویروس شناسی ووهان چین با یکی از کارشناسان مهم این کشور که در زمینه ویروس کرونا درحال تحقیقات است دیدار کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تیمی از محققان سازمان بهداشت جهانی بازدیدی از لابراتوار تحقیقاتی ویروس شناسی شهر ووهان داشته و با یکی از ویروس شناسان مهم این شهر درباره منشا ویروس کرونا گفتگو کردند.

حضور کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در موسسه ویروس شناسی ووهان نزدیک به سه ساعت و نیم به طول انجامید. پیتر داساک، یکی از اعضای تیم در توییتر نوشت: امروز جلسه بسیار مهمی با کارکنان موسسه ویروس شناسی ووهان و دکتر شی ژنگلی داشتیم.

شی که یکی از محففان برجسته با تمرکز بر روی ویروس کرونا بر روی خفاش ها است به “زن خفاشی” مشهور شده و یکی از اولین افرادی بوده که در سال گذشته اقدام به قرنطینه ویروس کرونای عامل کووید-19 کرده بود.

اغلب دانشمندان از جمله شی فرضیه خروج ویروس از لابراتوار را رد کرده‌اند با این حال فرضیه هایی مبنی بر شناسایی ویروس در حیات وحش، انتقال آن به آزمایشگاه و خروج ناخواسته آن از طریق یکی از کارکنان لابراتوار را مطرح کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی که به دنبال مدیریت انتظارات از ماموریت ووهان است اعلام کرده که اعضای این سازمان ملاقات‌های محدودی با میزبانان چینی خود داشته و به دلیل محدودیت‌های بهداشتی تماسی با اعضای دیگر چینی نداشته‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *