‎تهران- ایرنا- سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: جشنواره تصویر صادرات آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور است.

«‎محمدرضا مودودی» در نخستین نشست هم‌اندیشی تولیدکنندگان محصولات خلاق و مدیران سازمان توسعه تجارت در جشنواره تصویر صادرات با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و اصحاب رسانه، گفت: تحریم تنها تجارت خارجی کشور را تحت تأثیر قرار نداده بلکه هدف آن هویت، اعتماد و باور مردم نسبت به گذشته است.

‎به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران وی در این نشست اظهار داشت: در گذشته قدرت نظامی، میراث تاریخی و منابع زیرزمینی، معیار ارزیابی قدرت یک کشور بود، اما امروز برندهای یک کشور تعیین کننده قدرت آن در دنیا هستند.

‎دبیر کمیسیون ملی برند افزود: هدف تحریم‌ها ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین آنها و نظام حاکم است تا ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ملت و هویت ملی را تضعیف کند اما سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی در پی توسعه برند تجاری کشور و بازگرداندن و تقویت هویت ملی به عنوان بستر توسعه برند تجاری است.

‎مودودی در خصوص اهمیت جشنواره تصویر صادرات گفت: اگر این جشنواره با مشارکت فعال هنرمندان به صورت یک رویه درآید، با بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و مستعد، نخبگان هنرمند و اساتید متبحر و مجرب کشور در عرصه تولید محصولات خلاق می‌توان رونق صادرات هنر ایران در سطوح بین‌المللی را انتظار داشت و تجارت هنر را نیز به هنر تجارت افزود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: محصولات خلاق اعم از فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای، تبلیغاتی و فرهنگی، ظرفیت توسعه صادرات را داشته اما تا کنون به صورت هدفمند مورد حمایت و هدایت قرار نگرفته‌اند. تجاری‌سازی، بین‌المللی سازی و کمک به حضور پایدار در بازارهای مستعد جهانی از جمله رسالت‌های سازمان توسعه تجارت برای تقویت و تنوع‌بخشی به سبد صادراتی غیرنفتی کشور است.

‎دبیر کمیسیون ملی برند با اشاره به اینکه دشمنان ایران در سطح بین‌المللی با استفاده و بهره‌گیری از نفوذ رسانه‌ها مصمم به تخریب نام و برند ایران به ترفندها و روش‌های مختلف هستند، گفت: هدف جشنواره تصویر صادرات، خارج کردن استعدادها و هنر بین‌المللی نهفته و پنهان کشور از زیر غبارهای زمانه و تخریب‌ها و منفی‌بافی‌های دشمنان است و اینکه این تندیس‌های زرین در برابر آفتاب حقیقت و دیدگان جهانیان قرار گیرد، تاکید بر داشته‌های افتخارآمیز فرهنگی و تاریخی و قصه‌های ناگفته نشان‌های تجاری ایرانی است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که این نشست، آغازگر یک نهضت جدید برای تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی کشور بوده و اینکه تصویر حقیقی و ماندگار از ایران در دنیا ارائه شود.

‎گفتنی است، نخستین جشنواره تصویر صادرات، اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *