به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه‌اندازی سامانه توانمندی‌های محصولات داخلی، علاوه بر ایجاد شفافیت، فرآیند تولید داخلی نیز با رونق همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشست هم‌اندیشی بررسی نحوه اجرای قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور برگزار شد. در این نشست ایجاد سامانه توانمندی‌های محصولات داخلی با همکاری نهادهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

فرشاد مقیمی – معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت – در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخلی گفت: ایشان وزارت صنعت را به تهیه فهرست موارد مورد نیاز واحدهای تولیدی (اعم از ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه) و ارائه‌ی فراخوان برای رفع این نیازها توصیه‌ی مؤکد و خاطرنشان کردند که بسیاری از این موارد در داخل کشور قابل تأمین است.

وی با تاکید بر عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، به برنامه ریزی برای توسعه تولید محصولات داخلی و تمرکز بر تولید محصولات مشابه خارجی که پتانسیل ساخت داخل را دارا هستند، پرداخت.

او تصریح کرد: مطابق قانون لیستی از محصولاتی که قابلیت تولید در داخل کشور را دارا هستند تهیه و به صورت مستمر در حال بروزرسانی این لیست هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: توسعه ساخت داخل در کشور با تکیه بر توانمندی‌های موجود از برنامه‌های اصلی نظام برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی است که قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور از مهمترین ابزارها در این زمینه است.

مقیمی ایجاد سامانه توانمندی‌های محصولات داخلی را در این راستا برشمرد و گفت: طبق قانون این سامانه مبنای ارائه اطلاعات توانمندی‌های تولیدی و خدماتی کل کشور خواهد بود.

وی افزود: هدف از ایجاد این سامانه ایجاد بستر الکترونیکی و جلوگیری از فضای غیر شفاف در بخش تولید محصولات داخلی در کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره فرایند الکترونیکی این سامانه افزود: داشبورد مدیریتی روی این سامانه قرار خواهد گرفت و شاخص‌های اصلی احصا خواهد شد و سپس اطلاعات همه دستگاه‌ها در حوزه نیازهای خارجی روی سامانه در طبقه‌بندی های مختلف با تفکیک اطلاعات تخصصی بارگذاری خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *