بجنورد _ ایرنا _ ۲۱ هزار تن تولیدات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین امسال به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد که این میزان نسبت به پارسال ۳ برابر شده است.

معاون بازرگانی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۵۵ هزار تن تولیدات مجتمع صنعتی اسفراین به بازارهای هدف داخلی و خارجی ارسال شده است.
حسن اسماعیلی افزود: ۳۴ هزار تن از تولیدات مجتمع صنعتی به مصرف بازار داخلی رسیده و ۲۱ هزار تن به مقصد دیگر کشورها ارسال شده است.

وی گفت: میزان تولیدات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در سال گذشته ۳۵ هزار و ۶۲۶ تن بود که تنها ۶ هزار و ۴۰۰ تن آن به خارج از کشور صادر شده بود.

وی با بیان اینکه توسعه بازاریابی سبب افزایش صدور محصولات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین شده، گفت: ترکیه، روسیه و اروپا به ترتیب بیشترین میزان خرید محصولات فولادی مجتمع صنعتی اسفراین بوده اند.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *