تهران- ایرنا- یک میلیارد و 840 میلیون یورو از ابتدای فروردین تا هشتم اردیبهشت امسال با هدف تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور در سامانه نیما عرضه و به فروش رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، میانگین نرخ فروش هر یورو در بازار ثانویه در دوره زمانی مورد نظر، 10 هزار و 848 تومان بوده است.
سامانه نیما از 16 مرداد پارسال و پس از تعدیل سیاست های ارزی دولت به عنوان مرجع تعیین نرخ خرید و فروش حواله های ارزی تعیین شد و صادرکنندگان و واردکنندگان باید معاملات ارزی خود را در بستر این سامانه به ثبت برسانند.
بررسی های ایرنا نشان می دهد که بیشترین معاملات ارز در سامانه نیما به روز 27 فروردین بوده که در آن 137 میلیون یورو به فروش رفته است؛ کمترین میزان معاملات نیز به 6 اردیبهشت اختصاص دارد که در آن روز، هیچ معامله ای انجام نشده است.
بالاترین نرخ درج شده در بازار امسال سامانه نیما مربوط به روز 18 فروردین با قیمت 11 هزار و 230 تومان برای هر یورو بوده، پایین ترین نرخ نیز 9 هزار و 490 تومان است که در روز پنجم فروردین ثبت شده است.
از اول تا هشتم اردیبهشت امسال نیز 559 میلیون یورو در نیما به فروش رفته که میانگین نرخ آن 10 هزار و 848 تومان بوده است.
به گزارش ایرنا، در سامانه نیما حواله های ارزی عرضه می شود که وارد کنندگان می توانند از طریق آن اقدام به واردات محصولات مورد نیاز کنند.
بانک مرکزی به تازگی برای تسهیل فرایند واردات در مقابل صادرات، ارتباط مستقیم بین واردکنندگان و صادرکنندگان را در سامانه نیما و در بستر ارتباطی سامانه جامع تجارت برقرار کرده است.
بر این اساس، صادرکنندگان می توانند ارزهای حاصل از صادرات خود را در قالب «آگهی» در سامانه جامع تجارت به ثبت رسانده و واردکنندگانی که متقاضی استفاده از این ارزها هستند، با صادرکنندگان وارد مذاکره و معامله شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *