کشاورزان در صورت مشاهده لارو‌ها و علایم خسارت آفات، به جهادکشاورزی مراجعه کنند.

مزارع پنبه فارس در خطر طغیان آفاتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: خطر طغیان کرم خاردار و کرم غوزه در مزارع پنبه فارس نزدیک است.
جاوید عباسی افزود: با توجه به میزان شکار این حشرات در تله‌های ردیابی و پیش آگاهی و افزایش دما، کشاورزان باید نسبت به پایش مزارع اقدام کنند.
او با تاکید بر اینکه کشاورزان در صورت مشاهده لارو‌ها و علایم خسارت به منظور مبارزه با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند، گفت: مزارع شهرستان‌های داراب، زرین دشت، فسا، لارستان و استهبان در معرض خطر بیشتری از مزارع دیگرشهرستان‌های استان فارس قرار دارند.
عباسی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌شود تا پایان مرحله داشت پنبه هر ۲۰ تا ۳۰ روز، جمعیت این آفات طغیانی شود.
لارو‌های کرم خاردار به رنگ قهوه‌ای و دارای برآمدگی به شکل خار در پشت بدن و لارو‌های کرم غوزه به رنگ سبز زیتونی تا قهوه‌ای با چهار نوار تیره در پشت بدن است.
لارو‌های این حشرات قبل از تشکیل غوزه از جوانه انتهایی و در مراحلی بعدی از گل‌ها و غوزه‌ها تغذیه و موجب ریزش گل‌ها و غوزه‌ها و باز نشدن آن‌ها می‌شوند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سطح زیر کشت پنبه در این استان ۱۹ هزار هکتار پیش بینی شده است که شهرستان‌های داراب، لارستان، زرین دشت، فسا و استهبان بیشترین سطح زیر کشت را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *