گرگان- هروی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: دو رقم جدید پنبه به کشاورزان گلستان و مازندران معرفی شد.

پریسا هروی در گفتگو با خبرگزاری بازار اظهار کرد: به مناسبت روز مزرعه پنبه ۱۰۰ بهره بردار، کشاورز و کارشناس پهنه در ایستگاه تحقیقاتی هاشم آباد گرگان با آخرین یافته های ارقام بذر پنبه آشنا شدند.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پنبه کشور افزود: حضور بخش تحقیقات در کنار کشاورزان باعث می شود کشاورز با ارقامی که در حال بررسی، آشنا شود و ارقام داخلی که زودرس و پربازده هستند را بشناسد.

هروی گفت: وقتی نتیجه تحقیقات را به پهنه کشاورزی استان منتقل می کنیم و با کشاورزان و کارشناسان ارتباط چهره به چهره می گیریم می توانیم در انتقال این یافته ها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: برای کشاورزان توضیحاتی در خصوص اینکه از نظر تغذیه چه نوع کودهایی برای پنبه نیاز است و کشت حفاظت شده پنبه در داخل بقایای کاه و کلش گندم چگونه است داده شد.

هروی با تاکید بر اینکه تحقیقات جدیدی که بر روی پنبه انجام می شود باید به کشاورزان منتقل شود، افزود: انتقال یافته های تحقیقاتی به کشاورزان باعث کاهش هزینه ها و افزایش تولید می شود.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پنبه کشور ادامه داد: این مزرعه در هاشم آباد گرگان مجموعه ای از ارقام تجاری پنبه ایران در پلات های وسیع است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *