سخنگوی گمرک ایران از اعمال ممنوعیت صادرات ماسک براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار گفت: یک روز پس از مصوبه کارگروه تنظیم بازار و به منظور تامین نیازهای کشور در 21 بهمن ماه ممنوعیت صادرات ماسک های تنفسی به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.
ممنوعیت صادرات ماسک تنفسی از 21 بهمن اعمال شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک ایران، سیدروح اله لطیفی در مورد زمان ممنوعیت ماسک‌های تنفسی افزود: بر اساس ماده پنج صورتجلسه شماره 77 مورخ بیستم بهمن ماه مبنی بر جلوگیری از اپیدمی بیماری های تنفسی و نیازکشور به ماسک‌های پزشکی تنفسی، صادرات ماسک‌های تنفسی تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

سخنگوی گمرک گفت: بر همین اساس گمرک ایران نیز در اجرای این صورتجلسه و نامه دریافتی از دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، موضوع ممنوعیت صدور انواع ماسک های پزشکی و تنفسی را در تاریخ 21 بهمن ماه به کلیه گمرکات اجرایی در نامه شماره 1504407/98 ابلاغ کرد.

لطیفی در مورد ممنوعیت صادرات مواد اولیه تولید ماسک های پزشکی نیز اعلام کرد: با شیوع بیماری کرونا و با تصمیم کارگروه تنظیم بازار، در بند1-16 صورتجلسه شماره 79 این کارگروه، صادرات مواد اولیه تولید ماسک‌های پزشکی نیز از هفتم اسفندماه طی نامه‌ای از سوی دفتر صادرات گمرک ایران به گمرکات اجرایی ممنوع اعلام شد.

وی افزود: در همین راستا چندین اظهارنامه صادراتی که قبلا برای صادرات این کالا اقدام شده بود، قبل از خروج ماسک ها و مواد اولیه تولید ماسک باطل شد و کالاها برای توزیع و تولید به داخل بازگشت داده شد.

سخنگوی گمرک در پایان تاکید کرد:گمرک از ابتدا با توجه به شرایط خاص کشور تمام اقدامات لازم را برای ممانعت از صادرات ماسک‌های پزشکی در دستور کار خود قرارداد.

به گزارش فارس، سخنگوی گمرک در حالی از باطل شدن اظهارنامه های صادراتی ماسک ها خبر داده که پیش از این در اظهارات متناقض معاون فنی گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی خواستار بازگشت ماسک های صادراتی شده بود.

همچنین اظهارات سخنگوی گمرک نشان می‌دهد که براساس نامه دریافتی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت ممنوعیت صادرات ماسک به گمرکات اعلام شده است، اما رئیس کل گمرک در گفت‌وگو با فارس گفته بود، با تاکید تلفنی وزیر بهداشت دستور ممنوعیت صادرات ماسک اعمال شد و حتی منتظر نامه وزارت صمت ن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *