گروه استان‌ها ــ معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی تا امروز نیروهای نظارتی بسیج استان قزوین از تماس ۵۱ هزار نفر با بیماران کرونایی پیشگیری کردند.

 

سرهنگ حبیب‌الله سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت عملیات تیم‌های نظارتی بسیج در طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی یعنی از روز اول آذرماه تا امروز نیروهای نظارتی بسیج استان قزوین جلوی تماس 51 هزار نفر با بیماران کرونایی را گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای حافظ سلامت بسیج در پایگاه‌ها و مراکز 19گانه غربالگری سپاه قزوین از حدود 12 هزار نفر تست سریع کرونا گرفتند که خوشبختانه فقط نتیجه 0.7 درصد از این تست‌ها مثبت بوده است. در ضمن از ابتدای طرح تاکنون 1180 فرد مبتلا یا مشکوک به ابتلا به کرونا را به مراکز درمانی ارجاع داده‌ایم که از 404 نفر از این افراد تست پی‌سی‌آر گرفته شده است.

سیاهکالی مرادی با اشاره به تشکیل 48 تیم مراقبت در منزل از نیروهای حافظ سلامت بسیج استان قزوین ادامه داد: در مجموع تا امروز 1212 نفر از بیماران کرونایی و افراد مشکوک به ابتلا در داخل منزل مورد مداوا و مراقبت نیروهای مراقبتی بسیج قرار گرفتند که از این بیماران کرونایی 966 تست سریع کرونا گرفته شده که 84 درصد تست‌ها مثبت بوده است.

وی یادآور شد: در ضمن 131 نفر از بیماران کرونایی بدحال هم توسط تیم‌های مراقبت و حافظ سلامت بسیج به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای بستری انتقال یافته‌اند و 33 مورد از این افراد با استفاده از داروهای کمکی درمان شده‌اند.

تمرکز طرح شهید سلیمانی بر غربالگری هدفمند و قرنطینه سریع

معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی را نقطه قوت ایران در مبارزه جهانی با کرونا دانست و گفت: به یمن اجرای همین طرح در استان قزوین از دیروز شهرستان قزوین از فهرست شهرهای با رنگ زرد کرونایی خارج شده و امروز جزو شهرهای آبی قرار گرفته است.

سیاهکالی مرادی افزود: با توجه به اینکه تمرکز طرح شهید سلیمانی بر غربالگری هدفمند و قرنطینه سریع افراد مشکوک به ابتلا قرار گرفته، امید زیادی داریم که تا قبل از پایان سال رنگ‌بندی کرونایی همه شهرهای استان قزوین را از آبی به سفید تغییر دهیم تا در آستانه سال نو از بار سنگین روی دوش کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌ها کاسته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *