پکن- ایرنا- یکصد و بیست و ششمین نمایشگاه بزرگ واردات و صادرات چین با حضور ۳۸ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز چهارشنبه در شهر گوانگجو در شرق چین کشایش یافت.

سی سی تی وی روز چهارشنبه گزارش کرد در این نمایشگاه که به نمایشگاه کانتون هم شهرت دارد، شرکت های تجاری و بازرگانی ۳۸ کشور جهان افزون بر ۱۶۰ هزار نوع کالا را در ۲۵ هزار و ۶۰۰ غرفه به نمایش گذاشته اند.

یک بخش این نمایشگاه به کشورها و مناطق واقع در مسیر «یک کمربند یک جاده» اختصاص یافته است ۳۶۷ شرکت از ۲۱ کشور و منطقه واقع در مسیر “کمربند و جاده” در این نمایشگاه شرکت دارند که ۶۰ درصد تعداد کل موسسات شرکت کننده را تشکیل می دهند.

این نمایشگاه هر سال دو بار در فصل های بهار و پاییز برگزار می شود و یکی از بزرگترین نمایشگاه های صادراتی و وارداتی و از قدیمی ترین آنها در این کشور محسوب می شود همه ساله در این نمایشگاه میلیاردها دلار قرارداد میان شرکت های چینی و خارجی امضا می شود و صدها بازرگان از ایران هم در آن شرکت می کنند.

در نمایشگاه امسال که در سه مرحله برگزار شد حدود ۵۹ هزار غرفه توسط ۲۵ هزار شرکت چینی دایر شده است حدود یک هزار غرفه را نیز ۶۵۰ شرکت از ۳۸ کشور دنیا در این نمایشگاه در اختیار گرفته بودند و در این میان ۱۰ غرفه به شرکت های ایرانی اختصاص دارد.

نمایشگاه واردات و صادرات گوانگ جو از بهار سال ۱۹۵۷ آغاز شده است این نمایشگاه دارای طولانی ترین تاریخ و بزرگ ترین مقیاس، کامل ترین تنوع محصولات و بیشترین تعداد بازدید کننده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *