نماینده شاهین‌شهر به وزیر صنعت درباره صادرات بی‌رویه الیاف پنبه به ترکیه تذکر داد

نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صنعت عنوان کرد که صادرات بی‌رویه الیاف پنبه به ترکیه بخش‌های ریسندگی و بافندگی کشور را دچار ورشکستگی خواهد کرد، لطفا تدبیری در این باره اتخاذ کنید.
نماینده شاهین‌شهر به وزیر صنعت درباره صادرات بی‌رویه الیاف پنبه به ترکیه تذکر داد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که صادرات بی‌رویه الیاف پنبه به ترکیه، صنایع ریسندگی و بافندگی را با مشکل مواجه خواهد کرد که متن این تذکر به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم

خواهشمند است برابر ماده (۲۰۸) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، تذکر زیر را ابلاغ و خلاصه آن را در جلسه علنی مجلس قرائت فرمایید.

مخاطب: جناب آقای دکتر رحمانی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

خلاصه تذکر:

صادرات بی‌رویه الیاف پنبه به ترکیه صنایع ریسندگی و بافندگی را ورشکست خواهد کرد، لطفاً قبل از ایجاد بحران تدبیری بیاندیشید.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر!

مدتی است که الیاف پنبه کشور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دلالان ترک با قیمت بالا خریداری و به کشور ترکیه صادر می‌گردد، در حالی که صنایع ریسندگی و بافندگی کشور شدیداً به الیاف پنبه نیاز دارند.

پرواضح است ادامه این روند با توجه به نابرابری ارزش ریال در برابر دلار تولیدکنندگان نساجی کشور را ورشکست و هزاران نیروی کار بیکار و وابستگی در این صنعت به خارج از کشور مضاعف خواهد شد. لازم است در خصوص رفع این مشکل سریعاً تدبیر اتخاذ گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *