واردات خوراک دام و طیور در بندر امام خمینی (ره)

در نشست مشترک با نمایندگان وزاری اقتصادی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تمهیدات لازم برای تسریع در روند خروج کالاهای اساسی اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، حمد راستاد – مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی – در بازدید نمایندگان برخی از دستگاه‌های اجرایی از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، گفت: اتخاذ تمهیدات مناسب برای ارتقای بهره‌وری در زنجیره جابجایی کالا به منظور جلوگیری از توقف کشتی‌ها و انباشت کالا در بنادر ضرورت دارد.

وی در نشست مشترک با برخی از معاونین وزیران جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و اقتصاد برای بررسی مشکلات خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: بسیج امکانات در حوزه‌های مختلف ناوگان ریلی و جاده‌ای از دیگر عوامل ضروری برای تسریع در انتقال کالا از بنادر و رسیدن آن به مبادی مصرف است و در این میان تشریک مساعی همه جانبه ارگان‌های ذیربط اهمیت بسزایی دارد.

در نشست مشترک با معاونین وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد (گمرک) و راه و شهرسازی مشکلات و گلوگاه‌های خروج کالا از بندر امام بررسی شد. در پایان این جلسه تصویب شد که تأمین کامیون طی روزهای آینده متناسب با میزان بار و خروج آن از بندر باشد. دومین مصوبه، بسیج امکانات توسط اپراتورها و انبارها برای پاسخگویی مناسب به تعداد کامیون‌های متقاضی بار به منظور کاهش صف انتظار آنها بود.

هدایت بخشی از کشتی‌های سایز بزرگ به بنادر شهید رجایی و چابهار

سومین مصوبه نشست مشترک نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصادی؛ تجمیع آزمایش‌های بهداشت و استاندارد بود و چهارمین؛ اخذ مصوبه خاص برای محمولات روغن خوراکی با هدف کاهش مدت زمان ماندگاری آنها بود، همچنین تشریک مساعی گمرک برای بهره گیری همزمان از حمل یکسره در کنار حمل به انبار در پای کشتی‌ها پنجمین راهکاری بود که اتخاذ شد.
در این نشست مشترک، هدایت بخشی از کشتی‌های سایز بزرگ به بنادر شهید رجایی و چابهار به منظور بهره‌گیری از ظرفیت انبارهای نگهداری آنها تصویب شد. هفتمین مصوبه، هماهنگی بین صاحبان کالا و شرکت راه آهن برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی بود.

راستاد همچنین در حاشیه بازدید نمایندگان برخی از وزارتخانه‌ها از بندر امام، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تخلیه کالای اساسی به بیش از ۲,۵ میلیون تن رسیده (رشد بیش از ۷۰ درصد) است و لذا ضرورت دارد فرآیند ورود، تخلیه و خروج کالای اساسی تسریع شود و در نهایت شاهد افزایش بهره‌وری عملیات در مجتمع بندری امام خمینی (ره) باشیم.

وی افزود: در این فرآیند گلوگاه و مسائلی وجود دارد که در نشست مشترک با نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصادی به خوبی شناسایی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد. با احصاء مشکلات و راهکارهای که استخراج شده است می‌توان روند تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی را سرعت داد.
وی اظهار امیدواری کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی می‌توان شاهد تسریع روند خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام بود.

بنا بر اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، هیأت اقتصادی (معاونین وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و اقتصاد) که امروز به بندر امام خمینی (ره) عزیمت کرده بودند، از انبارهای نگهداری کالاهای اساسی در اراضی پشتیبانی، انبار نگهداری کود شیمیایی (نهاده‌های کشاورزی)، پایانه ریلی و انبارهای نگهداری چند منظوره، بازدید کردند.
همچنین امکان تنظیم برنامه سفارش و خرید کالا و اطلاع‌رسانی به مبادی ورودی دریایی کشور، تسریع در خروج کالا توسط بخش دولتی با بهبود فرآیند اپراتوری و تأمین کامیون، صدور مجوز انجام نمونه گیری قرنطیه در شب، امکان بهره‌مندی از روش حمل ریلی، تسریع در تأمین و توزیع کامیون، صدور مجوز بهره‌برداری از انبارهای خارج بندر توسط گمرک، صدور مجوزهای لازم جهت انبارش کالا در محوطه‌های روباز بندر، همکاری گمرک جهت اتصال مراکز توزین به وسیله تخصیص IP از جمله موضوعات پیشنهادی بود که به دنبال ارائه گزارش کارشناسی مدیران این مجتمع بندری در حوزه‌های دریایی و بندری مطرح شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *