رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۵۰ تاکنون هر وقت درآمد دولت افزایش یافته مشکلات اقتصادی کشور نیز بیشتر شده است.
مسعود خوانساری ضمن تبریک سال نو افزود: هیچ کشوری اعم از توسعه یافته یا در حال توسعه در دنیا پیدا نمی‌شود که بدون میدان دادن به بخش خصوصی توسعه یافته باشد.

وی گفت: تجربه رشد اقتصادی در کشورهایی مانند ترکیه، کره، مالزی و چین مرهون توجه به بخش خصوصی و در پیش گرفتن مسیر اقتصاد آزاد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: ایران نیز برای توسعه راهی جزء میدان دادن به بخش خصوصی ندارد.

وی گفت: به طور کلی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» انتظار می‌رود مجموعه قوای سه گانه بستر را به نحوی فراهم کنند که بخش خصوصی بتواند در اقتصاد مملکت به خوبی ظهور و بروز پیدا کند.

خوانساری افزود: اگر دست بخش خصوصی باز و امکان توسعه و نقش آفرینی جدی در بخش اقتصاد کشور را داشته باشد به یقین می‌تواند خیلی از مشکلات و مسائل جامعه را حتی در شرایط تحریمی حل و فصل کند.

وی گفت: دولت در اکثر مواقع خود را بی نیاز از مردم و بخش خصوصی می‌داند چرا که پول نفت را در اختیار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت زمانی دست خود را به سوی بخش خصوصی دراز و امکان توسعه به این بخش را می‌دهد که با کاهش درآمدنفتی مواجه باشد.

وی گفت: بر اساس شواهد و قرائن مختلف با افزایش درآمدهای نفتی کشور دولت توجه چندانی به بخش خصوصی نداشته بلکه خود روز به روز فربه‌تر شده است.

خوانساری افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۵۰ تاکنون هر وقت درآمد دولت افزایش یافته مشکلات اقتصادی کشور نیز بیشتر شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *