گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: با کسانی که در این شرایط کرونایی، بهداشت عمومی را مورد تهدید قرار دهند برخورد قضایی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به عضویت دستگاه قضایی استان در ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: برخورد دستگاه قضایی با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان خواهد بود.

وی گفت: اگر اقدامی از سوی کارشناسان بهداشت به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی گزارش شود به طور حتم برخورد قضایی با متخلفان می‌کنیم چون سلامت مردم برای همه ما در اولویت قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی بسیاری از واحدهای صنفی از جمله برخی سالن‌های پذیرایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره بیان داشت: این موضوع باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به دستگاه قضایی منعکس شود تا بتوانیم پرونده تشکیل دهیم و با متخلفان برخورد کنیم.

وی توضیح داد که هر شهری متناسب با رنگ بندی کرونایی که دارد، یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در آن اعمال می‌شود که درباره این محدودیت‌ها ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کند.

سیدحسینی گفت: در شهرهای آبی تقریبا شرایط به صورت عادی است و در شهرهای زرد محدودیت‌های کمی پیش بینی شده است. اما شهرهای نارنجی و قرمز هم الزامات خود را دارند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با تخلفات احتمالی برخورد خواهیم کرد.

براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا شهرهای گرگان و کردکوی در وضعیت نارنجی و 12 شهرستان دیگر نیز در شرایط زرد قرار دارند. ضمن اینکه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده که گلستان جزو استانی است که کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها گزارش شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *