سلیمانی گفت:پرداخت خسارت ناشی از شیوع کرونا به واحد‌های تولید اولین بار در نظام بیمه ای ایران انجام شد.

با شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای واحد‌های تولیدی ایجاد شد که بسیاری از آن‌ها هنوز ادامه دارد. دولت مسئولیت این مشکلات را به دوش کشیده و برای رفع مشکلات در تلاش است. یکی از دغدغه‌های صنعت بیمه ایجاد محصولی بیمه‌ای در راستای کمک به مردم در مقابل با کرونا است. هدف نظام بیمه‌ای حفظ کرامت انسانی است.

وی گفت:در زمان انعقاد قرارداد بیمه باید مبلغی که از طرف مردم پرداخت می‌شود به میزانی باشد تا در زمان حادثه بتواند خسارت ایجاد شده را جبران کنند. شرکت بیمه تعاون در جبران خسارت ناشی از توقف کسب و کار طرحی را ارائه کرده که مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته است. این بیمه نامه به نفع مشاغل کشور قرار گرفته و می‌تواند با پرداخت مبلغی منصفانه خسارت مناسبی پرداخت کند.

او گفت: شرکت بیمه تعاون با همراهی بیمه ایران و بیمه مرکزی در راستای کمک به واحد‌های صنفی تلاش کرده است. افرادی که بیمه نامه دارند و در تعطیلات کرونا با افت فروش مواجه شدند، می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند. در پرداخت خسارت به تعطیل یا نیمه تعطیل بودن واحدها توجهی نشده است. نکته جالب توجه ثبت این کار در نظام بیمه‌ای جهان است که با نام ایران به جهانیان معرفی شد. از ابتدای همه گیری کرونا و از اسفند ۹۸ پرداختی‌های خسارت های ناشی از کرونا انجام شده است.

سلیمانی بیمه را حافظ کرامت انسانی دانست و گفت: ما می‌توانیم با نظام بیمه‌ای تعهدی را ارائه کنیم که بسیاری از مشکلات را حل کند. هر شرکت بیمه‌ای می‌تواند در هر سال محصول بیمه‌ای جدیدی ارائه کند. در سال ۱۴۰۰ هم محصول بیمه‌ای جدیدی ارائه خواهد شد.شرکت‌های بیمه‌ای تلاش زیادی در مقابله با کرونا دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.