گروه استان‌ها_ تجهیزات خیلی خوبی در سال گذشته از طریق وزارت بهداشت و کمک خیران خریداری و در سطح بیمارستان‌های استان توزیع شده است که در این راستا بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و توزیع شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند؛ با تلاش‌های انجام شده در خراسان جنوبی علی رغم اینکه 4 پیک را پشت سر گذاشته ایم، اما تاکنون با کمبود تخت مواجه نشده و این ظرفیت  وجود دارد که در صورت نیاز، تعداد تخت‌ها افزایش یابد.

در موج‌های قبلی دست اندرکاران بهداشت و درمان استان مجبور شدند از بیمارستان‌های دیگر به دلیل کمبود اکسیژن کمک بگیرند که با تلاش‌هایی که انجام شد، به جز شهرستان سرایان که به زودی دستگاه آن تامین می شود همه بیمارستان‌های سطح استان اکسیژن ساز دارند.

 ظرفیت اکسیژن بیمارستان‌ها تقویت و این روند سبب شده بیمارستان‌های دیگر استان به این بیماری اختصاص نیابد و مردم با خیال راحت جهت درمان خود مراجعه کنند و در این میان بیمارستان‌‌های غیر دانشگاهی نیز از امر ابتدای کرونا کمک  خوبی داشته اند که جای  تقدیر دارد.

 حال 8 بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نامساعد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه 30 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که حال 8 نفر نامساعد است، گفت: در 24 ساعت گذشته 125 آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا 43 بیمار جدید شامل 27 بستری و 16 سرپایی شناسایی شدند.

محمد دهقانی افزود: از این تعداد 16 مورد از بیرجند، 6 مورد از قاین، 6 مورد از طبس، 6 مورد از نهبندان، 3 مورد از درمیان، 2 مورد از زیرکوه، 1 مورد از فردوس، 1 مورد از خوسف، 1 مورد از سربیشه و 1 مورد از سرایان بوده است.

وی گفت: همزمان در 416 آزمایش سریع کرونا 90 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند و در حال حاضر 271 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 181 نفر کرونا مثبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در شبانه روز گذشته با ثبت 2 مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به 832 نفر رسید.

 وی گفت: نمودار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی هفته گذشته به صورت مقطعی نزولی شد اما در حال حاضر روند ابتلا در این استان صعودی است و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در ادارات 100 درصد و در صنوف 92.1 بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از سه‌شنبه هفته گذشته واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در استان آغاز شد که طبق آمار 16 هزار سالمند بالای 80 سال در خراسان جنوبی داریم و طبق ابلاغیه جدید مادران باردار بالای سه ماه حاملگی هم باید واکسن بزنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند نیز در بازدید از مراکز درمانی بیرجند اظهار داشت: به لطف خدا و تلاش و کوشش همکارانمان در بیمارستان‌ها، شمار بیماران بستری چند روزی است که ثابت شده و افزایش ندارد که امیدواریم  این روند کاهشی ادامه یابد.

جلال احمدی با بیان اینکه تجهیزات خیلی خوبی در سال گذشته از طریق وزارت بهداشت و کمک خیران خریداری و در سطح بیمارستان‌ها توزیع شده است، گفت: بالغ بر 90 میلیارد تومان تجهیزات خریداری و توزیع شده که 10 درصد را دانشگاه هزینه کرده و مابقی به صورت رایگان از وزارتخانه دریافت شده است.

وی بیان کرد: 5 دستگاه سی تی اسکن پیشرفته نیز برای بیمارستان‌های استان در طول یکسال خریداری شد که تعداد دستگاه‌های سی تی اسکن در استان به 7 مورد رسید که برای درمان و تشخیص بیماری کرونا نقش ویژه ای دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با‌ بیان اینکه دستگاه‌های دیگر از جمله سونوگرافی، ونتیلاتور و…  خریداری و در سطح بیمارستان‌ها توزیع شده است بیان کرد: ظرفیت تخت‌های ویژه ی آی سی یو خیلی خوب بالا رفته و در پیک چهارم دچار کمبود تخت ویژه برای بیماران نبوده ایم.

وی افزود: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا همانند دیگر نقاط کشور در استان از کادر درمان به ترتیب اولویت آغاز شده است که در این راستا کارکنان بهداشت، برخی دانشجویان و پرسنلی که در درمانگاه‌ها فعالیت دارند واکسن دریافت کردند و از هفته گذشته واکسیناسیون سالمندان نیز آغاز شده که به ترتیب اولویت، واکسن را دریافت می کنند.

احمدی با بیان اینکه واکسیناسیون براساس اولویت اعلام شده توسط وزارت بهداشت انجام می شود، اظهار کرد: تاکنون 4 هزار و 759 دوز واکسن بین مراکز درمانی تقسیم شده که بیشترین واکسن استفاده شده در استان به ترتیب واکسن آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم چین و بهارات هند بوده است.

 5 هزار راننده متخلف در خراسان جنوبی جریمه شدند

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت:  از 21 فروردین امسال و تاکید بر کنترل عبور و مرور در استان پنج هزار جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

سردار ناصر فرشید افزود: به طور میانگین 228 خودرو به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های شبانه در هر روز جریمه شدند ودرخصوص جریمه 500 هزار تومانی 82 برگه صادر و 198 خودرو هم یک میلیون تومان جریمه شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از اعمال قانون 111 خودرو به دلیل ورود به شهرهای قرمز خبر داد و گفت: در این مدت 17 هزار خودرو عودت داده شد و 180 هزار تذکر لسانی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون 540 نفر از ماموران پلیس مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و 60 نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *