گمرک ایران تصمیم دارد بزودی در مورد ترخیص کالاهای مشمول گروه ۴ دپو شده در گمرکات کشور تصمیماتی را اتخاذ کند و در این راستا قرار است فراخوانی را جهت اصلاح آمار برای صاحبان کالا منتشر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال ۹۷ که اقتصاد کشور با نوسانات شدید ارزی مواجه شد، اتفاقات ناخوشایندی همچون کاهش منابع ارزی و توقف ثبت سفارش رخ داد. دولت برای مقابله با مشکلات پس از برگزاری جلسات متعددی، در نهایت اعلام کرد که قصد دارد برای جلوگیری از نوسانات ارزی و کنترل خروج ارز، بخشی از کالاهای وارداتی گروه ۴ و کالاهایی که مشابه تولید داخلی داشتند را که تا پیش از آن به راحتی امکان ثبت سفارش و ورود آنها و تامین ارز برایشان وجود داشت را ممنوع کند.

در این راستا ثبت سفارش و واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع اعلام شد. اما این همه ماجرا نبود، اتخاذ این سیاست در نهایت منجر به دپوی محموله های کالایی بسیاری در گمرکات و بنادر شد که دستگاه های متولی از جمله گمرک تلاش کردند با اتخاذ سیاست هایی از حجم کالاهای دپو شده بکاهند و از تشدید آن جلوگیری کنند.

تازه‌ترین پیگیری های خبرنگار مهر از گمرک ایران نشان می دهد که برخی از کالاهای مشمول گروه ۴ که ثبت سفارش شده اند اما مشکلاتی همچون «عدم اظهار و ترخیص در مهلت مقرر» و «مشخص نشدن تامین یا منشا ارز» دارند در دستور کار گمرک برای تعیین تکلیف قرار گرفته اند.

در این راستا مقرر شده بزودی تصمیماتی برای ترخیص کالاهای گروه ۴ اتخاذ شود.

گام نخست نیز اعلام فراخوان برای افرادی است که هم اکنون در گمرکات کشور کالاهای گروه ۴ دپو شده دارند. این فراخوان به جهت اصلاح آمار و به دست آوردن رقم دقیق میزان کالاهای دپو شده گروه ۴ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *