گروه استان‌ها- رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به حمایت غذایی دولت از ۷ هزار کودک در استان گفت: شیوع کرونا سبب کوچک شدن سفره غذایی خانوارها و افزایش موارد لاغری در کودکان شده بود که ادامه این روند منجر به کوتاه قدی و افزایش موارد سوء تغذیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ناهید جعفری اظهار داشت: در پی هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت رفاه به منظور جلوگیری از تأثیرهای نوسانات اقتصادی ناشی از کرونا بر تغذیه کودکان زیر 5 سال، اسامی بیش از 7 هزار کودک کم برخوردار و با مشکل رشد از سامانه پرونده سلامت الکترونیک استان استخراج  و جهت حمایت غذایی به وزارت رفاه ارائه شد.

وی گفت: کودکانی که اطلاعات پرونده سلامت و بضاعت اقتصادی خانواده‌هایشان مورد تائید وزارت رفاه قرار گیرد از حمایت غذایی دولت (یارانه ماهانه) برخوردار می‌شوند.

 جعفری بیان داشت: تأثیرات اقتصادی ناشی از کرونا در چند ماه اخیر موجب کوچک شدن سفره غذایی خانوارها و افزایش موارد لاغری در کودکان استان شده بود که ادامه این روند منجر به کوتاه قدی و افزایش موارد سوء تغذیه خواهد شد.

وی گفت: در صورت اجرای این طرح حمایتی، انتظار می‌رود شدت مشکلات اقتصادی که بر سفره خانوار به ویژه دریافت غذایی کودکان اثرات جدی دارد، تعدیل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *