گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد هنرمندان صنایع دستی استان به ده هزار نفر رسیده است گفت: پارچه‌هایی که از پنبه مله خوسف تهیه می‌شود مورد پسند بازارهای حوزه خلیج فارس است.

 

 

حسن رمضانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: تعداد هنرمندان صنایع دستی در استان به ده هزار نفر رسیده است و امسال با کمک استاندار سابق سه هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه شدند.

وی با اشاره به ظرفیت پنبه مله در استان افزود: پنبه مله خوسف مختص به همین شهرستان است اما به دست فراموشی سپرده شده در حالی که پارچه‌هایی که از این پنبه رنگی تهیه می‌شود در بازارهای حاشیه خلیج فارس مورد استقبال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پنبه مله خوسف ظرفیت جهانی شدن دارد که مقدمات آن در حال انجام است البته به شرط اینکه دیگر دستگاه‌ها کمک کنند تا به عقب ماندگی‌های سنواتی و جبران سخت آن بپردازیم.

پرداخت 600 بسته معیشتی به هنرمندان صنایع دستی استان تهرانهنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری گلستان خانه‎‌دار می‌شوندهنرمندان صنایع دستی می‌توانند از مزایای بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری استفاده کنند

رمضانی با اشاره به اینکه شرایط بانکها برای پرداخت تسهیلات حداقلی به هنرمندان شرایط سختی است افزود: متاسفانه از ابتدای امسال تاکنون صندوق کار آفرینی امید با وجود موظف بودن هیج تسهیلاتی به هنرمندان نداده است و از سویی دیگر هیچ جذابیتی برای سرمایه گذاری در استان نیست.

وی با گلایه از اینکه شرایط و نرخ تسهیلات برای کسی که بخواهد در بیرجند یا مشهد هتل بسازد یکی است در حالی که سود آوری در مشهد قطعی است و در بیرجند ریسک است گفت: باید به جای حذف موضوع گردشگری، با افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود که در این جهت پیشنهاد شد تا از حضور افراد بسیحی برای هدایت و راهبری تورها استفاده شود و برای کمپ‌های گردشگری امام جماعت معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: تعداد دفاتر مسافرتی استان از 12 دفتر در سال 92 اکنون به 35 دفتر رسیده که نقش خوبی در جذب گردشگر دارد اما متاسفانه موقوفات بافت تاریخی بیرجند وضع خوبی ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *