رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از احیای سازمان پنبه در این استان خبر داد.

احیا سازمان پنبه در استان گلستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه جامع کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما افزایش بهره‌وری و کشت قراردادی را از برنامه‌های خوبی دانست که در وزارت جهاد کشاورزی در دولت مردمی طراحی، پی‌ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی می‌تواند کشور را در حوزه‌های مهمی مثل امنیت و اقتدار غذایی کشور ارتقا دهد.

به گفته این مسوول، استان گلستان یکی از استان‌های اصلی تولیدکننده غلات به ویژه گندم در کشور است و در سال زراعی ۱۴۰۱ با تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم، در کشت قراردادی جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به این که تولید پنبه در برنامه زراعی سال جاری این استان در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: توسعه زراعت پنبه به عنوان یک گیاه صنعتی که بیش از ۱۵۰ نوع محصول از آن ساخته می‌شود و در تولید الیاف، نساجی، صنایع شیمیایی و نظامی از آن استفاده می‌شود، می‌تواند پایگاه و سکویی برای افزایش اشتغال و زنجیره ارزش پنبه استان گلستان باشد.

وی از احیای سازمان پنبه در استان گلستان خبر داد و گفت: ما به دنبال افزایش سطح زیر کشت پنبه در استان گلستان هستیم، در این راستا تاکنون توانستیم با تشویق و دادن تسهیلات به زارعان، سطح زیر کشت پنبه را از ۱۷ هزار هکتار به ۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با استقرار یک کارخانه نساجی در استان گلستان در حال تکمیل زنجیره ارزش این محصول در استان هستیم.

وی گفت: با زهکشی اراضی حدود ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان را برنامه‌ریزی شده که بیش از ۱۰۸ هزار هکتار آن تکمیل و تحویل بهره‌برداران شده است.

برزعلی تسریع و نوسازی و ایجاد آب‌بند‌ها در استان گلستان را ضروری خواند و افزود: با تعبیه فناوری‌های جدید در حوزه آبیاری تحت فشار و استفاده از روش‌های نوین انتقال آب، می‌توانیم به افزایش عملکرد و افزایش بهره‌وری دست یابیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *