گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: امروز امنیت خیلی از کشورها از خیمه جمهوری اسلامی تأمین می‌شود و در حوزه بهداشت و سلامت نیز چشم امید خیلی از مردم دنیا به ایران اسلامی بود و در دل تهدید کرونا فرصت‌های خوبی برای ایران ایجاد شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان ظهر امروز در جلسه بررسی نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، شاهین محمدصادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و تعدادی از مسئولان برگزار شد با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:به لطف خدا هم‌افزایی بسیار خوبی در استان برای کنترل بیماری کرونا وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا همدلی‌ها و همکاری‌ها را افزایش داد گفت: در دل تهدید کرونا فرصت‌های خوبی ایجاد شد و زیرساخت‌های استان کرمان در حوزه بهداشت و درمان بهبود یافته و تقویت شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در تولید واکسن جزو کشورهای اول دنیا هستیم و گزارش دلگرم کننده‌ای توسط وزیر بهداشت در این ارتباط اعلام شده است افزود: همدلی ایجاد شده برای عبور از بحران کرونا ذیل فرماندهی مقام معظم رهبری ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امروز امنیت خیلی از کشورها از خیمه جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود و در حوزه سلامت و بهداشت نیز چشم امید خیلی از مردم دنیا به ایران اسلامی است گفت: طرح شهید سلیمانی یک طرح بسیار موفق در مقابله با کرونا در استان کرمان بود و سپاه و بسیج به خوبی پای کار آمد و به کادر درمان کمک کرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در استانداری کرمان ستاد فعال و موثر مدیریت مقابله با کرونا را داریم که فعالیت‌ها رصد و برنامه‌ریزی می‌شود افزود: امیدواریم تمام این فعالیت‌ها منجر به ایجاد نوروزی آرام برای مردم شده و بیماری مدیریت شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا توسط وزارت بهداشت و بسیج کلید خورده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نام سردار سلیمانی بر روی این طرح است تمام تلاش خود را در استان به کار گرفتیم تا به اهداف طرح برسیم و تمام مجموعه دستگاه‌های استان کرمان پای کار آمدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه جلسات هفتگی در این ارتباط برگزار شده و در طول هفته نیز چند جلسه رسمی برگزار و پیگیری می‌شود گفت: در استان کرمان حدود سه هزار تیم شامل شش هزار نفر در اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آبان‌ماه 806 بیمار در پیک بیماری داشتیم که امروز این تعداد به 110 بیمار رسیده است افزود: بیش از 90 درصد کاهش بستری و کاهش مرگ و میر را در استان کرمان بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی داشته‌ایم.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه همچنان باید کرونا جدی گرفته شده و از عادی‌انگاری به شدت خودداری شود گفت: از اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود تزریق واکسن کرونا با اولویت‌بندی انجام شده در استان کرمان آغاز شود.

حسین صافی‌زاده قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: روند نزولی بیماری کرونا در هفته‌های اخیر با اجرای طرح شهید سلیمانی را شاهد هستیم اما اصلاً نباید از میزان حساسیت‌ها برای مقابله با ویروس کم شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا هفته گذشته 56 هزار و 420 نفر بیمار مشکوک مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان رهگیری شده‌اند گفت: بیش از 39 هزار نفر تست کرونا نیز انجام شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: بازرسی‌های انجام شده از اصناف در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیش از 67 هزار مورد بوده است که جای قدردانی از بسیج دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *