گروه استان‌ها- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین با کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان مواجه است و بنا داریم طی رایزنی‌ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مشکل را برطرف کنیم.

 

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اولویت کاری خود در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را رفع نیاز استان قزوین به کادر بهداشتی و درمانی بیان کرد و اظهار داشت: استان قزوین با کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان مواجه است و بنا داریم طی رایزنی‌ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مشکل را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین به‌شدت با کمبود نیروی متخصص مانند پزشک متخصص، داروساز و کادر درمانی روبه‌رو هستیم و طی مذاکره‌ای که با معاونت درمانی وزیر بهداشت و درمان داشتیم، قرار شده که پرسنل بیمارستان شهدای آبیک را تکمیل کنند و به بیمارستان رحیمیان مجموعه‌ای کامل از پرسنل پزشکی و کادر درمانی را اعزام کنند.

محمدبیگی با اشاره به خستگی و کمبود کادر بیمارستان برای مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد:‌ در حوزه جراحی و پرستاری و مراقبت از بیماران کرونایی قرار شده که نیروهای پزشکی و کادر درمانی متخصص از استان‌های دیگر به بیمارستان‌های قزوین بیایند تا کمبود نیروی انسانی هم در این حوزه رفع شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اولویت دیگری مجمع نمایندگان مجلس استان در حوزه درمانی را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهداشت و درمان دانست و گفت: برای تکمیل بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بوعلی قزوین از وزارت‌خانه بهداشت بودجه گرفتیم که البته تخصیص این بودجه نیازمند پیگیری مسئولان بهداشتی و درمانی استان است.

 

محمدبیگی اضافه کرد:‌ همچنین قرار شده که مرکز بهداشتی و درمانی شهر “معلم‌کلایه” به‌زودی با بودجه‌های ملی تکمیل و ارتقا پیدا کند و جای خالی بیمارستان در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین را به‌خوبی پر کند.

وی با اشاره به فرسودگی بیمارستان 22 بهمن قزوین ادامه داد: همچنین به دلیل قرارگرفتن این بیمارستان در کنار ایستگاه راه‌آهن قزوین و موقعیت نامناسب آن تصمیم گرفته‌ایم که مکان این بیمارستان را تغییر داده و آن را به جای دیگری انتقال دهیم. در ضمن برای اجرای الحاقی بیمارستان شهیدرجایی نیز از معاونت درمان وزیر بهداشت بودجه گرفتیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *