تحقیقات نشان می‌دهد که جرم گوش، شما را از گرد و غبار و ذرات خارجی محافظت می‌کند. ناطقان: به نقل از دویچه وله، برخی ممکن است تصور کنند که ماده زرد باقی مانده در گوش به عنوان “موم گوش” مضر است اما این یک باور کاملاً نادرست است.
وجود این ماده در گوش ضروری است؛ به این دلیل که موم گوش به چسبناک نگه داشتن مسیر شنوایی کمک و از آن در مقابل گرد و غبار حفاظت می‌کند.

با این وجود، این مواد مزاحم بسیاری از افراد را آزار می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا آن را به هر طریق ممکن پاک کنند.
گوش پاک کن های پنبه‌ای در رأس ابزار‌های مورد استفاده برای از بین بردن جرم گوش قرار دارند. با وجود عبارات هشدار دهنده که گاهی اوقات روی جعبه‌های “سوآب پنبه‌ای” نوشته شده و در مورد “نامناسب بودن آن‌ها برای تمیز کردن گوش” هشدار داده است، اما بسیاری از مردم این هشدار‌ها را نادیده می‌گیرند.
آیا این چوب‌ها واقعاً گوش را تمیز می‌کنند؟
این گوش پاک کن های پنبه‌ای برای پاک کردن مؤثر موم واقعاً نامناسب هستند؛ بلکه ممکن است گاهی اوقات روند تمیز کردن گوش با آنها منجر به مراجعه اضطراری به متخصص شنوایی شود؛ زیرا برخی از این چوب‌ها به شیوه‌ای نامناسب استفاده می‌کنند که به کانال شنوایی آسیب می‌رساند یا باعث سوراخ شدن غشاء گوش می‌شود که بسیار دردناک است و گاهی اوقات نیاز به مداخله جراحی دارد.
یواخیم فیشمن، معاون رئیس انجمن گوش و حلق و بینی آلمان نسبت به استفاده از سوآب‌های پنبه‌ای برای تمیز کردن گوش هشدار می‌دهد.
به این دلایل؛ فورا تمیز کردن گوش با سوآپ پنبه‌ای را متوقف کنید
تمیز کردن گوش از این طریق منجر به فشار شدید موم به داخل مجرای شنوایی می‌شود که در نتیجه ممکن است موم داخل گوش خشک شده و باعث عفونت گوش شود.
کانال شنوایی به صورت خودکار فرآیند تمیزکاری موم داخل گوش را هنگام فرآیند جویدن غذا انجام می‌دهد. متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که فقط در بعضی موارد از سوآب پنبه استفاده شود؛ مثلا در افراد مسن مجرای شنوایی بسیار باریک است و این امر منجر به خشک شدن موم گوش در داخل می‌شود، در این مورد استفاده از گوش پاک کن مفید است البته به شرطی که این کار تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *