بیش از ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی داراب به کشت پنبه اختصاص یافت.

استقبال کشاورزان دارابی از کشت حفاظتی پنبهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، احمدرضا صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: در سال جاری پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته که از این میزان دو هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع خود را به روش حفاظتی کشت شده است.

وی افزود: کشت حفاظتی پنبه به کشت این محصول با شرایط و مراقبت‌های خاص تخصصی گفته می‌شود که کشاورزان داراب از این نوع کشت استقبال کرده‌اند.

به گفته صالحی، سطح زیر کشت کشاورزی حفاظتی پنبه در داراب از ۵۰۰ هکتار در سال ۹۷ به دو هزار و ۸۰۰ هکتار در سال جاری رسیده که نشان دهنده استقبال خوب کشاورزان از این نوع کشت است.

وی گفت: برای توسعه این نوع کشت در شهرستان داراب چهار دستگاه بذرکار کشت مستقیم وارد شهرستان شد که کشاورزان برای هر دستگاه ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند و مابقی قیمت آن را به صورت تسهیلات پنج ساله با سود ۱۵ درصد پرداخت خواهند کرد و در سال جاری نیز چهار نفر از تراکتورداران شهرستان برای خرید این دستگاه به بانک معرفی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: کشت حفاظتی سبب فـراهم آوردن محیطی مناسب برای سبز شدن بذر، رشد و نمو بهتر ریشه، کنترل مکانیکی علف‌های هرز، کنترل فرسایش خاک، افزایش ماده آلی خاک، حفظ رطوبت خاک، کاهش هزینه‌های کاشت و داشت محصول می‌شود.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری در شرق شیراز واقع شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *