مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت با اشاره به اینکه پوشاک صنعتی اشتغال آفرین است، گفت: هم اکنون در مجموعه پوشاک اعم از حوزه صنعتی‌, صنفی تولیدی و توزیعی حدود یک میلیون نفر اشتغال دارند.

به گزارش بازار، محسن گرجی افزود: با توجه به طرح توسعه‌ای که در مجموعه پوشاک وجود دارد ما نیز نهایت تلاش را داریم تا در هماهنگی خرید ماشین آلات و اختصاص وام‌هایی اعم از وام‌های تامین مالی زنجیره‌ای و وام تبصره ۱۸ از این مجموعه حمایت کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزات صمت با اشاره به راهبرد توسعه بازارهای صادراتی گفت: در این راستا اسفندماه امسال با حمایت وزارت صنعت غرفه مشترکی در نمایشگاه پوشاک روسیه خواهیم داشت و با توجه به اینکه نمایشگاه پوشاک روسیه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌ها است حضور در این نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای ورود صنعت گران حوزه پوشاک کشور به بازار مستعد روسیه باشد.

گرجی با بیان اینکه صنعت پوشاک یک صنعت اشتغال آفرین با کمترین سرمایه است، اضافه کرد: ۷۰۰ مجموعه تولید کننده پوشاک صنعتی و ۳۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی داریم که راهبرد اصلی ما ایجاد بازارهای صادراتی و حمایت از واحدهای کوچک با صرفه اقتصادی در تولید انبوه با حمایت از این ۲ راهبرد است تا بتوان صنعت پوشاک را در داخل به سطح بالاتری ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حوزه پوشاک قاچاق پوشاک است گفت: بطور تخمینی، سالانه معادل یک میلیارد دلار قاچاق پوشاک وجود دارد.
۴

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *