محمد جواد تشکری گفت: تلاش بر این است که اجرای کشت قراردادی پنبه در استان از سطح هزار و ۳۰۰ هکتار به پنج هزار هکتار افزایش پیدا کند که این افزایش سطح کشت از سال آینده اجرایی شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: انجام کشت قراردادی در خراسان شمالی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

تشکری گفت: در سال گذشته اجرای کشت قراردادی برای محصول پنبه انجام شد که نتایج موفقی را به همراه داشت و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفت.

وی بیان کرد: در کشت بهاره امسال نیز سطح هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع پنبه استان کشت قراردادی انجام شد که تلاش بر این است که این سطح در سال آینده به پنج هزار هکتار افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: هماهنگی ها و تامین اعتبار برای رسیدن به این هدفگذاری انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان افزود: برای اجرای کشت قراردادی پنبه در استان تامین نهاد های مورد نیاز، ارائه خدمات فنی و خرید محصول برداشت شده توسط تشکل های طرف قرارداد، تامین و به پنبه کار ارائه می شوند.
افزون بر این، وی از اجرای کشت قراردادی برای توسعه کشت دانه های روغنی در استان نیز خبر داد و گفت: در فصل کشت پاییزه امسال اجرای کشت قراردادی برای محصول کلزا میان شرکت آستان قدس رضوی و کلزاکاران استان انجام شد.
وی عنوان کرد: در سال آینده نیز انجام کشت قراردادی برای محصولات کنجد و آفتابگردان در استان با همکاری تشکل های کشاورزی و کشاورزان استان انجام می شوند.
تشکری افزود: درصدد هستیم با اعطای تسهیلات به تشکل های کشاورزی، مقدمات انجام کشت قراردادی برای محصولات کنجد و آفتابگردان آماده سازی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *