تولید پنبه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال سطح زیرکشتافزایش تولید پنبه در خراسان جنوبی پنبه در این استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش و تولید پنبه نیز با افزایش ۱۲ درصدی همراه بوده است .

محمد رزقی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت پنبه خراسان جنوبی امسال هفت هزار و ۱۱۵ هکتار است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید پنبه به حدود ۱۸ هزار تن برسد.

وی گفت : خراسان جنوبی رتبه ششم سطح زیرکشت پنبه در کشور را دارد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت پنبه از ۲۰ مهر در استان آغاز شد که تا اوایل بهمن ادامه دارد .

رزقی افزود : شهرستان‌های بشرویه با3 هزار و ۵۰۰ هکتار، سرایان با هزار و ۴۰۰ هکتار و قاینات با ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت پنبه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت : بیش از ۱۰ هزار تن از این محصول به استان‌های قم و خراسان رضوی صادر می‌شود .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود : در خراسان جنوبی 4 هزار و ۹۲۵ نفر بهره‌بردار پنبه مشغول فعالیت هستند.

رزقی گفت : سال گذشته صاحبان صنایع و کارخانه‌ها هر کیلوگرم وش پنبه را از کشاورزان ۳۰ هزار تومان خریداری کردند که امسال به ۲۶ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود : به‌رغم وجود تورم کاهش قیمت پنبه کشاورزان استان را نگران کرده و افزایش واردات در فصل برداشت از علل این کاهش قیمت است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال پنج هزار و ۳۰۰ تن وش پنبه از ۲ هزار و ۱۳۰ هکتار کشتزار استان برداشت و به‌صورت قرارداری به کارخانه‌های پنبه پاک کنی استان فروخته شده است.

رزقی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی گذشته بر فروش قراردادی محصول وش پنبه تاکید کرد که در این خصوص دستورالمعل‌هایی نیز صادر شده است.

وی گفت: کشاورز در روش قراردادی با صاحبان صنایع و کارخانه‌ها برای خرید محصول، قراردادی را منعقد می‌کند که محصول طبق برنامه تولید و فروخته می‌شود که در این شیوه کشاورز دیگر دغدغه فروش محصول را در زمان اوج برداشت ندارد.

سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۷۹ تن پنبه در این استان تولید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *