ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی انحصاری شدن پخش مواد ضدعفونی و الکل را یک معضل می‌داند، گفت: راه حلی برای توزیع محصولات واحدهای تولید کننده ماسک و ملزومات بهداشتی اتخاذ شود.

جعفر قادری سه‌شنبه ٢٠ آبان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس مدعی شد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت در صدور مجوز تولید الکل در استان مشکل ایجاد کرده‌اند، گفت: چندین مورد را پیگیری کرده‌ایم اما اوضاع آنقدر بهم ریخته است که یک سرمایه گذار باید روند طولانی را برای دربافت مجوز طی کند.

قادری ادامه داد: در عین حالی که قدردان زحمات و خدمات و تلاش‌های کادر درمان در موضوع مقابله با کرونا هستیم، باید گفت که سیستم اداری در این بخش وضعیت خوبی ندارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل آنکه فارس در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی جایگاهی ندارد را سخت‌گیری‌ها نسبت به سرمایه‌گذار دانست و گفت: نیاست که استانداری فارس برای تسریع در روند اداری صدور مجوزها ورود کند تا تکلیف سرمایه گذاران مشخص شود.

قادری همچنین با انتقاد از صدور مجوزهای موقت برای سرمایه گذاران تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده در فارس، گفت: وقتی سرمایه‌گذار آماده فعالیت است، مجوز موقت چه معنی دارد؟ باید مجوز دائم داده شود و اگر بعد از مهار کرونا مصرف کم شد، سرمایه‌گذار در مورد خروج از گردونه تولید یا تغییر کاربری تصمیم‌گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دادن مجوز موقت و اجبار سرمایه‌گذار برای مراجعات مکرر با هدف تمدید مجوز تولید، اقدامی منطقی نیست.

علیرضا پاک فطرت، دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار نظارت بیشتر بر تولیدات مواد ضدعفونی از سوی اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و گفت: درست است که مصرف بالاست اما به نظر می‌رسد نظارت زیادی بر این موضوع وجود ندارد.

پاکفطرت خاطرنشان کرد: بخشی از مواد ضدعفونی توزیع شده در بازار، علیرغم آنکه بسته‌بندی خوبی دارد، اما فاقد کیفیت مناسب و موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *