‌شیراز- ایرنا- رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: اهمیت توجه به صادرات و واردات به ویژه در شرایط امروز که کشور دچار تحریم است صد چندان می شود.

‌روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در گزارش سه شنبه خود به نقل از خسرو فروغان در نخستین جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک در شیراز افزود: قطعاً با یک ساز و کار درست و اتخاذ تصمیمات کارشناسی می توان مشکلات کشور را در این مقطع کاهش داد.

وی ادامه داد: به رغم اهمیت موضوع در حوزه صادرات و واردات بنا به دلایل متعدد آنگونه که باید کار نشده و در کنار ضعف مدیریت، در زمینه تشکل صادراتی قوی هم مشکل داریم.

او اظهار داشت: امروز در کشور از تعداد صادر کنندگانی که توان صادرات خوب داشته باشند یا تشکل های صادراتی که وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهند بسیار کاسته شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، ضمن انتقاد از عملکرد بخش دولتی در زمینه صادرات و واردات افزود: در سال گذشته هر روز شاهد صدور بخشنامه های مختلف که با یکدیگر مغایرت داشت بودیم و هر روز تصمیمات جدیدی اتخاذ می شد که نتیجه آن سردرگمی فعالان عرصه صادرات و واردات بود.

صادرکنندگان کمک کنند ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، با اشاره به شکل گیری فضای جدید در حوزه صادرات و واردات ناشی از تحریم ها گفت: امروز ضرورت دارد که صادر کنندگان کمک کنند که ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد.

سید رضا ساداتی فزود: این اقدام همگام با قانون و سیاست دولت و گامی برای کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *