معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار معادل ۲۳ درصد از اراضی زراعی استان زیر کشت پنبه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی ؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: پنبه به عنوان گیاهبا حمایتهای جهاد کشاورزی ؛ روزهای اوج پنبه در راه است بومی و حتی فرهنگ کشت و کار در استان تبدیل شده که باید با حمایت بتوانیم ارزش اقتصادی آن را برای قشر کشاورز ایجاد کنیم.
محمدجواد تشکری افزود: خراسان شمالی در کشت این محصول رتبه پنجم در کشور را دارد، اما با توجه به خشکسالی و تغییرات آب و هوایی و کمبود منابع آبی در مقایسه با پارسال ۲۳ درصد عقب هستیم.
وی گفت: سال زراعی گذشته از ۹ هزار هکتار زیر کشت پنبه بیش از ۲۷ هزا تن وش پنبه برداشت شد که نسبت به سایر محصولات رتبه اول را در استان دارد.
به گفته تشکری در خراسان شمالی در سال‌های مختلف بین پنج تا ۱۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت پنبه می‌رفت که بحث اقتصادی آن برای این خطه از اهمیت زیادی برخوردار است.
بیشترین سطح زیر کشت پنبه در استان مربوط به شهرستان مانه و سملقان است که حتی ۶۰ درصد از بهره برداران تنها اراضی خود را به پنبه اختصاص می‌دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *