به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید نادری‌فر، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برداشت پنبه در سطح ۲۰۴ هکتار از مزارع شهرستان آرادان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عملکرد حدود ۲.۸ تن در هکتار ۵۷۱ تن طلای سفید در این شهرستان تولید شود.
وی به ارقام کشت‌شده پنبه در شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: ارقام کشت‌شده شامل ورامین، خرداد، ساجدی، خورشید و ارقام وارداتی مای و ماکسا است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اضافه کرد: کشت پنبه در این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خردادماه آغاز شده و از اواخر مهرماه تا پایان آذرماه برداشت می‌شود.

نادری‌فر گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته سطح زیر کشت محصول پنبه کاهش یافته که مهم‌ترین دلیل آن قیمت خرید در سال گذشته، کاهش نزولات آسمانی، کمبود آب در سال جاری و استقبال کشاورزان از کشت محصولات علوفه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در عین حال محصول پنبه امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به عمل کردن به توصیه کارشناسی با افزایش عملکرد در واحد سطح روبه‌رو شده و علاوه بر این محصول امسال با داشتن کیفیت بالاتر بازارپسندتر است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان تصریح کرد: همچنین به دلیل وضع خرید رضایت‌بخش محصول پنبه و با توجه به توجیه اقتصادی مناسب آن در سال جاری، پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت پنبه در سال آینده محتمل خواهد بود.

نادری‌فر عنوان کرد: برداشت وش پنبه در شهرستان آرادان به‌صورت دستی انجام و کمبود نیروی انسانی در این زمان باعث طولانی شدن مدت برداشت و افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نبود دستگاه برداشت ازجمله مشکلاتی است که انتظار می‌رود با توسعه کشت استفاده از تسهیلات کم‌بهره تأمین ادوات مکانیزه برداشت رفع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *