مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه سطح زیر کشت پنبه این شهرستان، 620 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود هزار و 500 تن وش از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به برگزاری برنامه روز مزرعه پنبه با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت و هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی بهشهر، گلوگاه و نکا، کشاورزان پیشرو و علاقمند منطقه در مزرعه پنبه روستای قره تپه دهستان میانکاله شهرستان بهشهر، اظهار داشت: توسعه کشت پنبه جزء اولویت های سیاست های سازمانی بوده و با توجه به اینکه روستای قره تپه ظرفیت خوبی در تولید این محصول دارد، استقبال خوبی از سوی کشاورزان این منطقه دیده می شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت پنبه این شهرستان، 620 هکتار است که بیش از 90 درصد آن آبی است، ادامه داد: پیش بینی می شود هزار و 500 تن وَش از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: 95 درصد سطح کشت پنبه استان به این شهرستان اختصاص دارد و تاکنون 90 درصد آن برداشت شده است.

وی افزود: در این برنامه، چند تن از کشاورزان پیشرو منطقه ضمن بیان تجربیات و چگونگی اجرای طرح های تحقیقاتی و پروژه pvs در مزرعه، مسائل و مشکلاتی که در زراعت پنبه با آن مواجه هستند را به مسئولین ارائه و خواستار پیگیری و رفع آن شدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *