گرگان – موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه به اواخر فصل برداشت پنبه در گلستان نزدیک شده‌ایم، گفت: تاکنون ۳۸ هزار تن وش از مزارع استان جمع آوری شده است.

 

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال حدود ۷۰۰ تن بذر پنبه در بین کشاورزان استان توزیع و  ۲۱ هزار و ۳۰۰هزار هکتار پنبه کشت شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال بین ۴۰ تا ۴۴ هزار تن وش در استان برداشت شود، افزود: تاکنون ۳۸ هزار تن وش از مزارع استان برداشت و تحویل کارخانجات شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان به کشت پنبه اختصاص یافت و ۳۳ هزار تن وش تولید شد، ادامه داد: خرید توافقی پنبه توسط کارخانه‌های پنبه‌پاک کنی استان با قیمت علل الحساب حدود هشت تا هشت و هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد و به ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان هم رسید.

وی اضافه کرد: میانگین قیمت خرید توافقی پنبه در گلستان حدود ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود و پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جدید ۳۰ تا ۳۵ هکتار پنبه در گلستان کشت شود.

موسی خانی تصریح کرد: تنها برداشت محصول از ۳۰ درصد مزارع استان باقی مانده و پیش‌بینی می‌کنیم برداشت امسال به حدود ۴۰ هزار تن برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *