دور از ذهن نیست که خرید و حمل و نقل جهانی ماشین‌ آلات نساجی از جمله ریسندگی، بافندگی و تکمیل در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

فدراسیون بین‌المللی تولیدکنندگان نساجی (ITMF)، به تازگی چهل و سومین آمار سالانه حمل و نقل بین‌المللی ماشین‌ آلات نساجی را منتشر کرده است که در آن کاهش فروش و حمل و نقل ماشین‌آلات نساجی در سال ۲۰۲۰، به خوبی مشهود است.

براساس این آمار، حمل و نقل short-staple spindles، open-end rotors و long-staple spindles به ترتیب به میزان ۴۸٪ ، ۲۷٪ و ۴۶٪ کاهش یافته است. نقل و انتقال draw-texturing spindles نیز ۳۰٪ و دستگاه‌های بافندگی بی ماکو ۱۶٪ کاهش یافته است.
hinza chemical تبلیغات

علاوه بر این، حمل و نقل ماشین‌های حلقوی تخت ‌باف ۵۳% کاهش یافت. با این وجود نقل و انتقال دستگاه‌های گردباف با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده است. مجموع تمام نقل و انتقالات ماشین‌آلات تکمیل نیز به طور متوسط ۱۷ درصد کاهش یافته است.
ماشین‌ آلات نساجی ریسندگی

تعداد کل حمل و نقل اسپیندل‌های ریسندگی الیاف کوتاه در سال ۲۰۲۰ حدود ۳٫۳ میلیون واحد کاهش یافته و به سطح ۳٫۶۳ میلیون رسیده است. بیشتر این اسپیندل‌ها (۸۸٪) به آسیا حمل می‌شدند، جایی که دریافت آنها به مقدار ۵۰٪ کاهش یافته است.
در حالی که سطح کلی نقل و انتقالات نسبتاً کم شده بود، اروپا شاهد افزایش ۷۶ درصدی حمل و نقل بود که عمدتا به ترکیه انجام می‌شد. شش سرمایه گذار بزرگ در این بخش، چین، هند، ترکیه، پاکستان، بنگلادش و ازبکستان بوده‌ند.

در سال ۲۰۲۰، حدود ۴۲۲۰۰۰ open-end rotors به سراسر جهان ارسال شده است. این مقدار نشان دهنده کاهش تعداد ۱۵۱۰۰۰ دستگاه نسبت به سال ۲۰۱۹ است. ۸۳٪ از محموله‌های جهانی به آسیا منتقل شده است، در حالیکه كه دریافت آنها با کاهش ۳۲ درصدی به مقدار ۳۵۱،۰۰۰ عدد رسیده است. ترکیه و پاکستان پس از چین دومین و سومین سرمایه گذار بزرگ این بخش در جهان بوده‌اند و به ترتیب ۲۹۰٪+ و ۴۲٪+ افزایش سرمایه گذاری داشته‌اند. سرمایه گذاری در چین، هند، ازبکستان و برزیل به طور متوسط ۳۰٪ کاهش یافته است.

محموله‌های جهانی single heater draw-texturing spindles (که عمدتا برای فیلامنت‌های پلی آمید استفاده می‌شود) با کاهش ۳۶ درصدی از حدود ۲۶۰۰۰ واحد در سال ۲۰۱۹ به ۱۶۰۰۰ در سال ۲۰۲۰ رسیده است. با سهم ۸۹ درصدی، آسیا مهم‌ترین مقصد برای این نوع اسپیندل‌ها بوده و کشورهای چین، ژاپن و تایوان سرمایه گذاران اصلی در این بخش بوده‌اند.

در مورد double heater draw-texturing spindles (که عمدتا برای فیلامنت‌های پلی استر استفاده می‌شود) محموله‌های جهانی با ۳۰٪ کاهش به تعداد ۳۲۵،۰۰۰ اسپیندل رسیده است. سهم آسیا از محموله‌های جهانی در سطح ۹۰٪ ثابت مانده و چین با ۷۸٪ از سهم محموله‌های جهانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه گذار باقی مانده است.
ماشین آلات نساجی بافندگی تاری پودی

در سال ۲۰۲۰، حمل و نقل دستگاه‌های بافندگی بی ماکو در سراسر جهان با ۱۶٪ کاهش به ۱۱۲،۰۰۰ واحد رسید. در مورد ماشین‌های بافندگی جت هوا با ۳٪ کاهش به ۲۹۳۳۷ واحد، راپیر و پروژکتایل با ۱۵٪ کاهش به ۲۱۵۴۲ واحد و جت آب با ۲۱٪ کاهش به ۶۱،۴۸۳ واحد رسیده است. ۹۴٪ حمل و نقل‌ها به آسیا و ۷۴% آن به چین انجام شده است.

برخلاف دیگر ماشین‌آلات، محموله‌های جهانی ماشین‌های گردباف در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۲٪ + به ۳۰،۲۳۱ واحد رسیده است. آسیا با دارا بودن سهم ۸۱ درصدی از محموله‌های جهانی در این گروه سرمایه گذار برتر جهان بود. چین ۶۲٪ از کل کالاهای دریافتی (۱۵،۹۸۰ دستگاه) و هند و ترکیه به ترتیب ۲،۴۳۳ و ۲،۳۸۱ واحد از ماشین‌آلات دریافتی را شامل شده‌اند.

در سال ۲۰۲۰، سفارشات دستگاه‌های تخت باف الکترونیکی با ۵۲٪ کاهش به حدود ۶۶۰۰۰ دستگاه رسید. آسیا با سهم ۷۷٪ مقصد اصلی این ماشین‌ها بود. علی رغم افت ۷۴ درصدی سرمایه گذاری‌ها، چین با سهم ۳۸ درصدی بزرگترین سرمایه گذار جهان در این بخش باقی ماند. حمل و نقل به چین از حدود ۶۹۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۱۷۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.
تکمیل

در بخش تکمیل پیوسته پارچه، محموله‌های sanforizers/compacters 75٪ + رشد کرده، اما تمام زیرشاخه‌های دیگر ثابت باقی مانده یا کاهش یافته‌اند. ITMF تخمین می‌زند که فروش استنترها در مقدار ۱۷۳۱ واحد در سال ۲۰۲۰ ثابت باقی مانده باشد. در بخش ناپیوسته، تعداد واحدهای jigger dyeing/beam dyeing با ۸٫۵٪ کاهش به ۵۲۹ واحد رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *